تعبیر خواب سیاره – دیدن سیاره ها در خواب چه تعبیری دارد؟

همچنین وجود لایه اوزون در اطراف این سیاره از آن در مقابل پرتوهای مضر محافظت می کند و این کار را به کمک میدان مغناطیسی زمین انجام می دهد. مثلاً اینکه هر روز زمینی 24 ساعت است و تقریباً 365 روز طول میکشد که ما یک دور کامل اطراف خورشید بچرخیم و یک سال زمان سپری بشود. این قمر نور خورشید را به خوبی بازمی تاباند، از این رو ممکن است از یخ متخلخل یا آمیزه ای از یخ و سنگ با حفره های بسیاری تشکیل شده باشد. چرخش زمین به دور محور خود (فرض بر این که محور شمالی جنوبی است) که ۲۳ ساعت و ۵۶ دقیقه و ۴ ثانیه طول می کشد حرکت وضعی است.

فوران آتشفشان در اقیانوس ها، زمین لرزه ها و حرکت های قاره ای عواملی هستند که زمین ما را دچار تغییر و تکامل می کنند. این ابرساختار ۴ میلیارد سال نوری گسترده شده و آنقدر عظیم است که میتواند نظریههای کنونی در مورد تکامل جهان را زیر سؤال ببرد. در حال حاضر با تحقیقات و مطالعات فرضیه دوم، که قاره ها به سرعت شکل گرفته اند اثبات شده است. همچنین، ممکن است کشش گرانشی پاندورا و قمر نزدیک به آن، پرومتئوس، موجب رشته رشته شدن و پیچ خوردگی ظاهری حلقۀ F باشد. فقط یک سیاره فقط یک قمر دارد و آن سیاره ی زمین و قمر ماه است.

قمر ماه در زمین بر اثر یک برخورد بزرگ پدید آمده است. با گذشت زمان کم کم با جمع شدن هلیم در خورشید بر درخشندگی آن افزوده شده و باعث بالا رفتن دمای زمین می شود. در ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۳ (مصادف با ۲۸ تیر ۱۳۹۲)، تیم تصویربرداری کاسینی، پیشاپیش خبر ثبت نمای نفسگیری از زحل را در وضعیت کسوف این سیاره داد که در آن میشد کلیه حلقههای زحل و همچنین تمامی سیارات داخلی منظومهمان (به جز عطارد) را در پسزمینه مشاهده کرد. برای کشف پلوتو تلاشهای چند ساله ای صورت گرفت و در نهايت در ژانويه سال 1930 ميلادی يک ستاره شناس آماتور رصد خانه لوول آمريکا به نام كلايد تومباو (Clyde Tombaugh) با بررسی عکس های گرفته شده از آسمان در محدوده منطقه البروج موفق به کشف آن شد.

با این حال هنوز هم تنزل رتبه پلوتو از یک سیاره به یک سیاره کوچک همچنان بحث برانگیز است. بیشترین عنصر در جو زمین نیتروژن (۷۸٪) بوده و اکسیژن (۲۱٪) نیز برای تنفس موجودات به اندازه کافی وجود دارد. اگرچه این اتفاق در سال ۲۰۰۶ افتاده، اما هنوز هم افرادی هستند که از تصمیم اتحادیه بین المللی نجوم برای تعریف اصطلاح «سیاره» که منجر به کنار گذاشتن پلوتو از دسته سیارات شد، ناراحت هستند. پلوتو ابتدا سیاره نامیده میشد، اما بعدا این عنوان از آن سلب شد و در دسته سیارههای کوتوله قرار گرفت. سیاره زهره (ناهید) نیز از نظر اندازه، چگالی، جرم و گرانش شبیه زمین است.

سیارات شبیه به زمین ونوس و مریخ هستند. سیاره سرخ به دلیل ساختار زمین شناختی خود و جاذبه اندکش محل مناسبی برای تولد آتشفشانهای غول پیکر است. زهره و زمین دو سیاره دوقلو نامیده می شوند زیرا از نظر اندازه، جرم، تراکم ، ترکیب وگرانش مشابه هم هستند. در ترکیب هسته علاوه بر آهن و نیکلی که قبلا گفته شد به مقدار کم اکسیژن و گوگرد نیز وجود دارد. فرضیه اول قاره ها دارای رشد پیوسته تا به امروز بوده اند و فرضیه دوم می گوید قاره ها در آغاز گذشته زمین رشد سریع داشته اند. تصاویر به دست آمده توسط این فضاپیما به ستاره شناسان این امکان را داد تا وجود دو حلقه بیرونی سیاره و یک میدان مغناطیسی قوی را کشف کنند.

پس از آن شما به سرزمینی به نام Tundra رهسپار میشوید، و از آن پس و طی اتفاقاتی هدف اصلی شما کشتن باعث و بانی این بدبختی خواهد بود. زمین، خانه ما در منظومه شمسی و تنها سیاره قابل سکونت برای انسانها، حیوانات وگیاهان است، چون هم فاصله مناسبی از خورشید دارد و مثل عطارد و زهره خیلی گرم و مثل سیارات دورتر که بعداً با آنها آشنا میشوید، خیلی سرد نیست. نتایج جذاب نشان می دهد که قمرهای سیارات بی ستاره واقعاً باید بتوانند جو را داشته باشند و آب مایع را حفظ کنند.

حال بنیامین و آشر دوست بامزه اما دست و پا چلفتی اش، باید دنبال راهی باشند تا مادر بنیامین را آزاد کنند. چند میلیارد سال طول کشید تا زمین سرد و جامد شکل بگیرد و جو و اقیانوس ها به وجود آیند. زیاد به نظر نمیرسد، نه؟ با این حرکت یک سال شمسی شکل می گیرد و سرعت حرکت انتقالی در نزدیکی خورشید زیاد است. حرکت انتقالی زحل کُند است و تقریباً 5/29 سال زمین طول می کشد تا یک بار به دور خورشید برگردد . قاره های کره زمین روی ۱۲ صفحه قرار گرفتند که این صفحات روی سنگ های نیمه مذاب در حال حرکت هستند.

در زیر پوسته لایه ضخیم گوشته است که ۲۹۰۰ کیلومتر عمق دارد و به صورت سنگ مذاب چسبناک است. علت این امر را طبق نظریه ای در برخورد یک جسم بسیار بزرگ به این سیاره و تغییر جهت چرخش آن می دانند. به مریخ لقب سیاره سرخ داده شده است . حدود ۳,۸ میلیارد سال پیش اولین موجودات زنده و حدود ۱۵۰ میلیون سال پیش اولین دایناسورها در این کره ی خاکی به وجود آمدند. آیا تنها به این دلیل که برخی از اوصاف معین خطا از آب درآمدهاند، ما نیز آنچه که تا پیش از این طلا مینامیدیم را دیگر طلا نخواهیم نامید؟

این اتفاق ۶۵ میلیون سال پیش رخ داد. در مقارنهی داخلی، فاصلهی زمین تا زهره تنها 42 میلیون کیلومتر است. فاصله خورشید از سیاره زمین ۱۵۰ میلیون کیلومتر است که برابر یک واحد نجومی می باشد. مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است که به نام خدای آسمان و صاعقه رومیان، ژوپیتر نام گذاشته شده است. مورد بعدی از گالری تصاویر منظومه شمسی مربوط به سطح ستاره دنبالهدار ۶۷ پی/چوریوموف-گراسیمنکو (67P/Churyumov-Gerasimenko) بوده که توسط فضاپیمای فیله (Philae) از آژانس فضایی اروپا تهیه شده است. دانشمندان با استفاده از مدلهای رایانهای شکلگیری سیارهای دریافتند کوتولههای قرمز احتمالاً جهانهای زمینمانندی را توسعه دهند که به اندازه کافی برای داشتن آب مایع، گرم هستند.

پس سرنوشت زمین خاکی ما به دگرگونی های خورشید و دیگر ستارگان وابسته است. برخلاف سیارههایی مثل زمین و مریخ که سطح صخرهای و خاکی دارند، مشتری یک غول گازی است و عمدتا از هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. در این مقاله نشریه جهان شیمی فیزیک به تاریخچه پیدایش، مساحت و دیگر خواص این کره خاکی می پردازیم. پس بله، احتیاط زیادی به خرج دهید. در اوایل پیدایش منظومه شمسی، ذرات ریز غبار موجود در قرص خورشید که عمدتا از گاز و غبار تشکیل شده بود، پس از برخورد به هم چسبیده و اجسام بزرگ و بزرگتری را بوجود آوردند.

اما تا ۵میلیارد سال آینده چنین اتفاقی نخواهد افتاد، پس جای نگرانی نیست! از زمان کشف این لکه تا کنون ، بارها دیده شده که قطر آن تا سه برابر قطر زمین افزایش یافته است. شکلی نامنظم دارد. قطر پهن ترین قسمت آن را ۱۱۴ کیلومتر، و قطر باریک ترین قسمت آن را ۶۲ کیلومتر برآورد کرده اند. شعاع سیاره زمین ۶۳۷۱ کیلومتر، مساحت زمین ۵۱۰۱ کیلومتر مربع و محیط زمین دور قطب ها ۴۰۰۰۷ کیلومتر و دور خط استوا ۴۰۰۷۵ کیلومتر می باشد. ۸ دقیقه و ۱۹ ثانیه طول میکشد تا نور از خورشید به سیاره ما برسد.