حقایقی جالب درباره سیاره ناهید(زهره)

اما در سال ۲۰۰۶، اتحادیهٔ بینالمللی اخترشناسی تعریف جدیدی از سیاره کرد و این جرم به همراه سرس، پلوتو، هائومیا و ماکیماکی در گروه سیارات کوتوله قرار گرفت و شمار سیارات منظومهٔ خورشیدی به ۸ رسید، در واقع کشف این جسم باعث شد که پلوتو از مقام سیاره بودن خلع شود. اریس یک ویژگی خاص داشت و آن هم این بود که از پلوتو بزرگتر بود و اگر قرار بود پلوتو یک سیاره باشد باید به اریس نیز لقب سیاره اعطا می شد.و سرانجام نه تنها اریس یک سیاره شناخته نشد بلکه خود پلوتو نیز از مقام سیاره بودن تنزل پیدا کرد و دانشمندان هر دو را به عنوان “سیارات کوتوله” معرفی کردند!

دلیل مقایسه اریس یا سایر سیارات کوتوله با پلوتو این است که پلوتو زمانی نه چندان دور مرز منظومه شمسی محسوب می شد و امروزه با کشف سایر خرده سیارات این مرز چندین برابر گسترش پیدا کرده است. این گروه سالها به شیوهٔ برنامهریزی شده برای یافتن چیزهای نو در سامانه خورشیدی کار کرده بود و پیش از آن، چند جسم دیگر مانند سدنا را هم یافتهبود. دانشمندان ابتدا این سیاره را که یک کوتوله خاکستری ( قهوه ای ) بود سیاره ایکس نامیدند زیرا متوجه تغییراتی در مدار پلوتو شده بودند که ناشناخته بود و تصور می کردند باید جرمی آسمانی با جاذبه زیاد مثل یک کوتوله یا یک ستاره خورشیدی بر مدار پلوتو اثر گذاشته باشد و تا زمانی که آن را در سال ۲۰۰۳ مشاهده کردند نام آن جرم آسمانی را سیاره ایکس نامیدند.

21. شراره های خورشیدی انفجارهای تشعشعات الکترومغناطیسی، اشعه ایکس، امواج فوق بنفش، نور مرئی و امواج رادیویی را سبب می شوند. بر اساس این تصاویر در ۱۵ ماه می سال ۲۰۱۱ نیبیرو در جنوبی ترین نقطه نسبت به زمین قرار دارد و فاصله اش با خورشید ۶٫۴ واحد نجومی است و به راحتی با چشم غیر مسلح در نیمکره جنوبی زمین قابل رویت است در این مرحله نیبیرو در روز بصورت ستاره ای کم نور و تاریک در کنار خورشید و در شب بصورت ستاره ای قرمز و درخشان دیده می شود . این لایهٔ متان در پلوتو به علت تابش کم نور خورشید، قرمز رنگ است.

سایتهای اسنوپس و ناسا نیز به طور رسمی این شایعه را تکذیب کرده و اعلام کردند که حیات در کرهی زمین به این زودیها از بین نخواهد رفت.! در سال ۱۹۶۰ دو فضاپیمای Mariner 4 و Mariner 6 نشان دادند مریخ سیاره ای خالی از سکنه بوده و بیشتر از ۸۰٪ این سیاره را تصویربرداری کردند و نشان دادند که دره ها و آتشفشان ها در آن وجود دارند. در شکل زیر مقایسه ای بین پلوتو و اریس انجام شده است.

بر اساس نظریه دانشمندان بطور فرضی حرکت نیبیرو را در بین سالهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ نشان داده اند. هرشل تلاش کرد تا نام این سیاره را جورجین سیدوس بگذارد، که براساس نام شاه جورج سوم بود. دیسنومیا نیز نام اساطیری دختر اریس الهه جنگ یونانیان بود . ایندره ، ایزدِ تندر هندوان و ایرانیان کهن بود که خدای جنگ نیز شمرده میشد و شکست ناپذیر بود. یونانیان باستان به مشتری لقب خدای خدایان را دادند.فاصله ی زیادی بین مشتری و خورشید وجود دارد.مهم ترین قمرهای مشتری گانیمد، آیو و اروپا است.گانیمد بزرگترین قمر در منظومه ی شمسی است.گانیمد به اندازه ی عطارد است.

هر چقدر که در مورد اندازه پلوتو و اریس اختلاف وجود دارد در مورد جرم چنین بحثی وجود ندارد از آنجایی که اریس دارای یک قمر به نام دیسنومیا است، جرم آن به خوبی محاسبه شده است و 27 درصد پرجرم تر از پلوتو است. اورانوس هفتمین سیاره از نظر نزدیکی به خورشید و چهارمین سیاره از نظر اندازه و سومین سیاره از نظر جرم است. اگر در مورد جهان و این چرخه وارونه فکر کنید، آسان ترین کار این است که از بخش شمالی اقیانوس اطلس در نزدیکی گرینلند و ایسلند آغاز نمایید. یعنی فاصله آن تا خورشید 38 برابر فاصله زمین تا خورشید است و زمانی که در دورترین فاصله از خورشید قرار دارد فاصله اش 97 واحد نجومی می شود، به صورت میانگین فاصله این جرم تا خورشید 16 میلیارد کیلومتر است که این فاصله 3 برابر فاصله پلوتو تا خورشید محسوب می شود.

اریس در نزدیک ترین حالت خود به خورشید 38 واحد نجومی با خورشید فاصله دارد. از سوی دیگر باید در ذهن داشته باشید که Astroneer مثل اکثر بازیهای ژانر خود دارای اتمسفر تاریک و سنگین نیست. تکنیک اول افزایش عزت نفس: نوشتن شجره نامه و سرگذشت زندگیتان را از دوران کودکی خودتان شروع کنید. واژهی Earth از قرن هشتم و کلمهی آنگلو-ساکسون اِردا (Erda)، نشأت گرفته است، که به معنی سرزمین یا خاک است و برای اولین بار تقریباً حدود سال 1300 میلادی در نوشتن اسم کرهی زمین استفاده شده است. در ۱۵ سال اول پس از این اکتشافات اولیه ، حدود ۲۰۰ سیاره در اطراف سایر ستارگان شناخته شدند و در سال ۲۰۰۵ ستاره شناسان اولین تصاویر مادون قرمز مستقیم را از آنچه به عنوان سیارات خارج از منظومه شمسی تعبیر می شود ، به دست آوردند.

با اینحال، SPHERE اولین ابزاری نبود که از این سیاره تصویربرداری کرد. بندرت اتفاق می افتد که شخصی با توانایی حفظ شگفت انگیز از حضور و وجود خود و از زندگی و امکانات آن؛ همانطور که در دوران کودکی بر او آشکار می شد، لذت ببرد. این مدت زمانی است که مریخ یک دور کامل حول محور خود نسبت به خورشید طی می کند. این نشان میدهد که اریس گاهی نزدیکتر از پلوتون و گاهی دورتر از آن نسبت به زمین است.

ولی فرض بر این است که هاگهای دی اکسید کربن موجود در جو زهره را جذب کرده، از طریق فتوسنتز اکسیژن آزاد خواهند کرد. یکی از دلایل مخالفت این است که اغلب تعیین فرایند شکلگیری امکانپذیر نمیباشد. پلوتو با هشت سیاره دیگر منظومه شمسی اختلافات زیادی دارد پس ردهبندی این جرم با باقی سیارات منظومه شمسی ایده خوبی نبود. زهره پس از ماه، درخشانترین جرم آسمانی طبیعی است که به هنگام شب در آسمان زمین دیده میشود.

اریس (۲۰۰۳یو بی۳۱۳) از پلوتون بزرگتر بود و به همین دلیل، یابندگان بر سیاره بودن این سیارک پافشاری میکردند. بر سر تصاحب این سیب بین آفرودیته، آتنه و هرا اختلاف پیش آمد که سرانجام آن آغاز جنگ تروا بود. اریس الهه جنگ در یونان و معادل ایرانی آن ایندره بود . اریس (الهه جنگ در یونان و معادل ایرانی آن ایندره) یا «اریس ۱۳۶۱۹۹» که پیشتر با نام «۲۰۰۳ یو بی ۳۱۳» خوانده میشد، یک سیاره کوتوله است که در ۵ ژانویه ۲۰۰۵ توسط ستارهشناسان مشاهد شد و در ۲۹ ژوئیه همان سال خبر کشف آن انتشار یافت. علاوه بر این اریس با قطری معادل ۲۴۰۰ کیلومتر اندکی از پلوتو بزرگتر است.قمر این سیارهی کوتوله با نام دیسنومیا قطری معادل ۱۵۰ کیلومتر دارد و در فاصلهی ۳۷۰۰۰ کیلومتری به دور آن می گردد.

علاوه بر سلاح ها این ماشین ها هستند که در برابر سیل زیادی از حملات دشمن مسئولیت حفاظت جان انسان ها را بر عهده دارند. زحل یک گلولهٔ گازی غولپیکر است که با وجود حجم زیادش تنها ۹۵ برابر زمین جرم دارد. هر AU برابر فاصله زمین تا خورشید است. اریس در ردهٔ سیارههای کوتوله قرار گرفته و همچنین یک جسم فرانپتونی (TNO) است که به مدارهای دورتر از فاصلهٔ میانگین نپتون تا خورشید گفته میشود.

وقتی معلوم شد که پلوتو خیلی کوچک تر از آن است که نیروی جاذبه آن روی دو سیاره غول پیکر (نپتون و اورانوس) تأثیر بگذارد، تحقیقات برای یافتن سیاره های سرگردان در مرزهای انتهایی منظومه شمسی آغاز شد. سونامی – طوفانها و گردبادهای غول آسا شکل می گیرند. قطر پلوتون ۶ هزار کیلومتر است، معلوم نیست حرکت وضعی خود را در چه مدت انجام می دهد. او تعدادی از اعضای بدن خود را در برخورد با یک Thresher عظیم که به آن لقب «Old Slappy» داده، از دست داده است. در سال 1958 کمیتهای مستقل نامهای 128 عارضهی چشمگیر (یعنی عوارضی بسیار روشنتر یا تیرهتر از نواحی اطراف یا عوارض رنگی موسوم به Albedo features) را، که با تلسکوپهای زمینی رصد شده بودند، پیشنهاد داد.

بر اساس این ادعا، زمین بر اثر برخورد سیاره خیالی ایکس یا نیبیرو (Nibiro) از بین میرود. در سال ۲۰۰۵ پس از مشخص شدن مدار سیاره ایکس و قمر آن، نام او را رسما اریس گذاشتند و پس از قوت گرفتن اخبار حرکت اریس مبنی بر حرکت آن به سوی زمین و بر اساس حکایات موجود در کتیبه های سومریان و مصر باستان و نیز مایاها آین سیاره را UB 313 (نیبیرو) نامیدند. از آن سال تا کنون به هنگام جستجوی سیاره ایکس در محیطی دورتر از نپتون یا پلوتو سیارک های بسیاری کشف شدهاند که یکی از آنان همان اریس معروف است.

اریس دورترین سیاره کوتوله در آنسوی مدار نپتون قرار دارد و به عنوان بزرگترین جرم کمربند کویپر شناخته شده است. اریس نام یک سیاره کوتوله است که در سال ۲۰۰۳به وسیلهی تلسکوپ ۴۸ اینچی «ساموئل اوشین»(Samuel Oschin) در پالومار کشف شد.جرم بیشتر این سیارهی کوتوله نسبت به پلوتو باعث شد در سال ۲۰۰۶نام پلوتو از بین سیارات حذف شود و هر دو در دستهای جدید با نام سیارات کوتوله قرار بگیرند. در اصویر بالای صفحه نمایی از اریس و قمرش که نوسط تلسکوپ های قدرتمند گرفته شده است مشاهده می شود. وی در نخستین تمهید کتاب، مردم را به چهار دسته مؤمن، کافر، مؤمنِ مردد و مستعد برای کفر، و گمراه مرددِ مستعد برای ایمان تقسیم می­کند؛ سپس می­گوید دسته اول نه­تنها از معرفت عقلی بی­نیازند، بلکه باید از ارائه ادله عقلی و برهانی اعتقادی برای ایشان پرهیخت؛ چه ممکن است عقایدشان مورد تردید قرار گیرد.