حقایق جالب درباره سیاره زهره!

پاسخ: نپتون – زیرا فاصله زیادی تا خورشید دارد پس در مدار بزرگترین و طولانیترین باید بچرخد تا یک دور به دور خورشید بچرخد. نام سیاره ای را بنویسید که مدت زمان بیشتری طول میکشد تا یک دور به دور خورشید بچرخد. داده های کاوشگر وویجر 2، که در طول ماموریت تاریخی این کاوشگر در سال 1986 (عبور از کنار سیاره اورانوس) ثبت شده اند، از وجود دو قمر ناشناخته در اطراف حلقه های این سیاره خبر می دهد. لازم به یادآوری است که بر اساس قوانین «کپلر»، اجرام آسمانی از جمله ماه در مدار بیضی شکل به گرد جرم مادر خود می چرخند و ماه نیز در گردش به دور زمین از این شرایط مستثنی نبوده و در طول یک ماه قمری در کمترین و بیشترین فاصله از زمین قرار می گیرد.

لازم به توضیح است فضاپیمای استقامت و یا پشتکار هم اکنون در مسیر رسیدن به این سیاره است تا در مورد شرایط بیولوژیکی و حیات در سیاره سرخ بهرام (مریخ) کاوش بیشتری داشته باشد. اولین وسیله پروازی که به شکل یک بالگرد بدون سرنشین می تواند بر فراز سیاره سرخ پرواز کند، این کاوشگر مریخ نورد است. پاسخ: ابتدا صورت فلکی دب اکبر را پیدا کنید ستاره ششم را به ستاره هفتم با یک خط وصل کنید و خط عمود را حدود ۵ برابر فاصله بین دو ستاره امتداد دهیم به ستارهه ای می رسید که چندان هم پر نور نیست.

من هم با عنوان مجرم خطاب میشوم، هم بهعنوان یک نابغه، و من هیچکدام از آنها نیستم. پاسخ: کهکشان مجموعهای عظیم از ستارگان ، گازها ، گرد و غبار و فضای بین ستاره ای است که تحت تاثیر نیروی جاذبه گرانشی متقابل در کنار هم جمع شده است. این پارک دارای سومین چشمه بزرگ جهان است که Grand Prismatic Spring (منشور بزرگ بهاری) نام دارد. در منظومه شمسی سیاره مشتری بین دو سیاره مریخ و زحل قرار دارد. در این صورت تعداد قمرهای زحل به 21 قمر تغییر میکند. کاوشگر وویجر 2، در هنگام بازدید از اورانوس در سال 1986، موفق به مشاهده 10 قمر این سیاره شد تا تعداد قمرهای شناخته شده این غول گازی را سه برابر کند.

دانشمندان سیاره ای، راب چانچیا و متی هدمن از دانشگاه آیداهو، با بازبینی داده های قدیمی کاوشگر وویجر 2، متوجه چیزهای عجیبی در دو حلقه آلفا و بتا از سیزده حلقه اورانوس شدند. در امر اقتصاد شامه قوی دارند و از آنجائی كه خلاق و مبتكر هستند و در ضمن طبعی رمانتیك و احساساتی دارند، در امر اكتشاف و كند و كاو در مكانهای قدیمی و باستانی موفقند. پاسخ: تیرهای درخشان نور که شب ها در آسمان به سرعت می گذرند شهاب نام دارند. پاسخ: ماهواره هایی که در مدار معینی به دور زمین میچرخد قمر مصنوعی نام دارند. نکته مهم در کشف اخیر این است که، مشاهدات فوق با دیگر قمرهای اورانوس همچون، کوردلیا و اوفلیا، سازگار است؛ این قمر ها در حال اعمال فشار گرانشی در گرد و غبار، سنگ ها، و یخ های درون حلقه ها و متراکم کردن ذرات هستند.

ستاره شناسان پس از بازبینی دوباره ی داده های کاوشگر Voyager 2، موفق به شناسایی الگوهای موجی در حلقه های اورانوس شدند؛ چیزی که نهایتاً ممکن است به کشف دو قمر ناشناخته در نزدیکی سیاره اورانوس منجر شود. تا به امروز محققان اقیانوسهایی را در زیر سطح قمرهای اروپا و انسلادوس کشف کردهاند. اروپا دارای سطحی بسيار صاف وهموار است و سطح آن کاملاً از يخ پوشيده شده لذا نسبت بازتاب آن نيز بالاست (64/0 ). گانيمد با قطر 5276 كيلومترنه تنها بزرگترين قمر سياره مشتری است بلکه با قطر 5276 کيلومتر بزرگترين قمر نيز در منظومه شمسی محسوب می شود.

پاسخ: سیارات به اجرا می گفته می شود که در مداری به دور خورشید می چرخند و دارای جرم کافی برای ایجاد شکل کروی و جذب اجسام کوچکتر اطراف مدار خود می باشند. شهاب ها قطعاتی از سنگ و غبار هستند که بعد از برخورد با جو زمین میسوزند و نور تولید می کند. در کتاب جواهرنامه (تلخیص تنسوخ نامه ایلخانی خواجه نصیرالدین طوسی) یوسف بیگ بابا پور آمده سنگ حدید دفع سحر کند و داشتن آن اصحاب ماخولیا را نیک بود و به نفس خود حرزی است و از آن خاتم های مختلف سازند که هریک از آن خواص بسیار بود.

در سراسر این کتاب، تقریبا خواص دارویی پانصد گیاه مطرح شده است، در حالی که تنها در بخش مربوط به گیاهان دارویی کتاب الحاوی نوشته رازی تقریبا خواص دارویی هفتصد گیاه بررسی شده است. او در جنگی که بین انسانها و ناویها اتفاق میافتد، در جبهه ناویها میایستد و با انسانها مقابله میکند و درنهایت ناویها پیروز میدان شده و موفق میشوند انسانها را دوباره به زمین برگردانند. پدیده گذر از جلوی خورشید که فقط برای سیاراتی که مدارشان نسبت به زمین درونی تر هست یعنی ناهید و تیر (عطارد) اتفاق می­ افتد از رویدادهای نادر آسمان به حساب می­ آیند که حدود 2 گذر در هر قرن برای سیاره ناهید است.

این سیاره بخشی از مدار خود را که کمربند کوییپر (Kuiper) نام دارد، در اختیار مجموعه ای از اجرام یخی شبیه به خود گذاشته است. تمام بخشهای وجودتان را همانگونه که هست دوست بدارید و نقایص خود را بپذیرید، هیچکس کامل نیست. پاسخ: به جرم آسمانی که تحت یک نیروی گرانش به دور یک سیاره در گردش است ، قمر می گویند. این دو حلقه، نشان دهنده ی مجموعه ای از الگوهای موجی بودند که از امکان حضور دو قمر ناشناخته و کوچک خبر می داده است.

حقیقت این است که بروی بسیاری از این سنگها مکانهای خاصی مشاهده می شود که باستان شناسان پوماپونکا به آنها “گیره های جرثقیل – Hoisting grips ” می گویند. صورت های فلکی همیشه به صورت ثابت در آسمان دیده نمی شوند به همین دلیل در قدیم انسان ها از آنها به عنوان تقویم استفاده می کردند. در حال حاضر، تحقیقات جدید نشان می دهند که احتمالا باید در این باره تجدید نظر کنیم.

نامگذاری این ناحیه به دلیل شکل متمایز این ناحیه بوده که در امتداد خط استوا واقعشده و بزرگترین ویژگی تیره سطح پلوتون را با طولی بیش از۲۹۹۰ کیلومتر شکل داده است. پاسخ: بیش از ۹۰ درصد سیارکها و سنگ های فضایی در ناحیه ای به نام کمربند اصلی سیارک ها که بین مدار مریخ و مشتری واقع شده است تمرکز یافته اند. علاوه بر سیاره ها و قمر های آن میلیاردها جرم فضایی به نام سیاره در منظومه شمسی به دور خورشید می چرخد.

آیو، پنجمین قمر بزرگ مشتری و دارای بیشترین فعالیت آتشفشانی در منظومهی شمسی است. علاوه بر این، شواهدی از ده ها تا صدها قمر با قطر 40-500 متر در حلقه های زحل وجود دارد، که ماه های واقعی محسوب نمی شوند. دلیل درخشندگی زیاد حلقههای زحل این است که بخشی زیادی از حلقهها را ذرات و قطعات یخی تشکیل میدهند. منظومهی شمسی چگونه تشکیل شد؟ منظومه شمسی بخش کوچکی از کهکشان راه شیری است که ما درون آن قرار گرفته ایم. پروژه DES، بررسی در طیف نوری مرئی و نزدیک به مادون قرمز است که هدفش بررسی پویایی جهان و رشد ساختارهای مقیاس بزرگ است.

پاسخ: نادرست – در جهان هستی (کیهان) میلیاردها کهکشان وجود دارد. این سنگ ساختمانی ثبات رنگ بالایی دارد و سالیان سال میتواند در ساختمان شما زیبایی اولیه خود را داشته باشد. سری مستندهای سیاره زمین (Planet Earth) کاری از بخش تاریخ طبیعی شبکه بی بی سی و با کمک شبکه های دیسکاوری و سی بی سی تهیه شده و در سال 2006 به روی آنتن رفته است . از لحاظ وسعت سیاره نامبرده شده شباهت زیادی به مشتری دارد و همچنین تماما از گاز تشکیل شده است اما برخلاف آن 20 برابر چگالی بیشتری دارد. به نظر میرسد این بدان معناست که این سیاره در حال حاضر دارای آتشفشانهای فعال است، اما یافتن شواهد مستقیم این امر دشوار است.

تا همین اواخر به نظر می رسید که دوره کشفیات این کاوشگر به سر رسیده؛ اما این طور نیست. از قرن هجدهم میلادی تاکنون را دوران کهکشانی می نامند. سفینه های با سرنشین تاکنون بیشترین فاصله ای که طی کردند تا سطح کره ماه بوده است. فعلاً تنها سیاره ای است که علاوه بر زمین ، شرایط و قابلیت حیات در آن ممکن به نظر می رسد. اگر این قمرها وجود داشته باشند، قمرهایی کاملا تیره و بسیار کوچک با قطر 2 تا 9 مایل (14 کیلومتر) هستند که آنها را به کوچکترین قمرهای شناخته شده اورانوس تبدیل می کند.

وجود کربن دیاکسید در هواکره این سیاره که گرما را در سیاره نگه میدارد، دمای آن را به مقدار بسیار چشمگیری (۴۸۱ درجه سلسیوس نزدیک سطح سیاره) افزایش داده است. او نخستین کسی بود که به پژوهش و مطالعه در علم و فلسفه پرداخت و از این رو، او را «فیلسوف عرب» نامیدهاند. به این ترتیب، تلسکوپ هابل تقریبا پس از سه دهه، نخستین کاوشگری خواهد بود که به اورانوس سفر می کند.

پاسخ: نادرست – گالیله با ساختن تلسکوپ (نه اسطرلاب) به رصد آسمان پرداخت. حال محققان با در اختیار داشتن این احتمالات، در حال برنامه ریزی برای بازبینی اورانوس با تلسکوپ فضایی هابل هستند. وقتی به موجودات فضایی فکر کردیم، مریخیهایی را با گردن باریک و بلند، بدنی به رنگ سبز و چشمهایی بسیار بزرگ تجسم کردیم. درجه حرارت در مرز پایینی توپ قابل تعویض انبار نزدیک به 100000 درجه است و از ارتفاع بسیار سریع رشد می کند و تا مرز بالای 1.000.000 درجه می رسد. الماس عملکرد سوخت و ساز پوست شما را افزایش می دهد؛ بنابراین باز تولید سلول نیز افزایش می یابد.