خرده سیاره اریس بزرگتر از پلوتون نیست – خبرگزاری مهر

بر این اساس ساکنان هر اقلیم نیز دارای ویژگی­های ظاهری و باطنی خاصی بودند که متأثر از کواکب بود. در این بازی همه داراییها از ابتدا ساخته میشوند و بر خلاف مثلا بازی آپلند (Upland) چیزی برای خرید در ابتدا وجود ندارد. دقیقا همان لقبی که به پلوتون (Pluto) که زمانی از آن به عنوان آخرین سیاره منظومه شمسی یاد میشد، داده شده است. با این وجود تا قبل از انتشار اطلاعات دقیق، آخرین فرصت بود تا پلوتو بتواند عنوان بزرگترین جرم کمربند کوییپر را حفظ کند. با مطالعه ادامه مقاله، پاسخ هر دو سوال را به طور کاملا دقیق، علمی و در عین حال، ساده و قابل فهم خواهید یافت.

در توضیح ستارههای دنبالهدار، با نحوه شکلگیری سیارکها کمی بیشتر آشنا خواهید شد! پیش از ادامه بحث به این موضوع بسیار مهم هم توجه کنید که هرچه در این مقاله گفته میشود، راجع به سیارکها، شهابها و ستارههای دنبالهدار منظومه شمسی خودمان است چرا که معمولا در دنیای علم، بجز توجه به سیارهها و اقمار آنها، به دیگر اجرام آسمانی منظومههایی غیر از منظومه شمسی خودمان، توجه چندان خاصی نمیشود.

هر کدام از این ستارهها ویژگیهای منحصر به فردی دارند؛ اما سیارههای اطراف ستاره HD 158259 با بقیه ستارههای سیاره دار کهکشان شیری تفاوتی اساسی دارد. مشتری تعداد زیادی ماهواره دارد – 67. بزرگترین آنها آیو، گانیمد، کالیستو و اروپا هستند. نموداری که حداکثر تعداد سیارههای هماندازه با زمین را در مدار خورشید نشان میدهد. وقتی سیاره زمین به دور خود میچرخد، خورشید طلوع و غروب میکند که روی خواب انسان تاثیر میگذارد و این چنین شب و روز شکل میگیرد.

یوبیسافت بارها اعلام کرده بود که مشغول کار روی پروژهای با چنین مشخصاتیست، اما این اولین بار بود که وجود داشتن چنین بازی برای جهان محرز میشود. به گزارش ایسنا و به نقل از دیلیمیل، اخترشناسان این ماده شیمیایی که با نام دیمتیل اتر شناخته میشود و یکی از عناصر سازنده حیات است را در یک صفحه تشکیلدهنده سیارات اطراف ستاره جوان “IRS ۴۸” کشف کردند. به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما،رافائل لوک عضو موسسه اختر فیزیک در جزایر قناری در این باره گفت: در فاصله 31 سال نوری از زمین که از نظر فضایی فاصله نزدیکی محسوب می شود ، سه سیاره جدید کشف شده اند که دور یک غول سرخ به نام GJ 357 که یک ستاره کوچک و در حال سرد شدن است در حال گردش هستند.

این شباهت دیگر مریخ با زمین است که دارای شیب محوری 23/4 درجه است. سیاره مشتری سومین شی درخشان در آسمان پس از ماه و زهره است و می تواند نور کافی برای سایه انداختن روی کره زمین را ایجاد کند. از جنس ماسه سنگ و مارن بوده و روی بدنه شان سنگواره های مختلفی از موجوداتی مثل صدف ها و ماهی ها حتی نهنگ ها دیده می شود. این اجرام آسمانی، کوچکتر از چیزی هستند که سیاره نامیده بشوند و رفتاری شبیه قمر هم ندارند.

اگر جرم تمام سیارک های منظومه شمسی را با همدیگر جمع کنیم، باز هم جرم آنها از قمر سیاره خودمان، یعنی ماه، کمتر است! «چندین سیستم جمع و جور با سیارههای دارای رزونانس متفاوت همانند TRAPPIST-1 یا Kepler-80 شناسایی شدهاند. به این منطقه که شبیه دونات یا همان پیراشکی خودمان است، کمربند سیارکی گفته میشود. به آنها سیارک، شهاب و ستاره دنباله دار گفته میشود. سیارک ها، شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار از مشهورترین اجرام آسمانی کیهان هستند. در این مقاله قصد داریم به معرفی و توضیح ساده و قابل فهم سیارک ها، شهاب سنگ ها و ستاره های دنباله دار و همینطور تفاوتهایی که میان آنها وجود دارد، بپردازیم.

این واقعه که بنا به گفتة عتبی (درگذشته 427ق) جهان را در آستانة نابودی و ظهور قیامت قرار داده بود، ترس و وحشت عظیمی را در میان مردم موجب شد، تا جایی که بسیاری از بیم طوفان به سرداب­ها، غارها و کوهستان­ها پناه بردند و برخی اقدام به ساختن پناهگاه کردند. این وجه از رمزپردازی نور و رنگ همواره در عرفان ملل مورد توجه بوده است، یونگ این چشم انداز نور را «تجربهای مشترک میان بسیاری از عرفا، تجربهای بیاندازه مهم میداند، چرا که در تمامی ادوار به صورت امری غیر مشروط رخ میدهد که شدیدترین نیرو و عمیق ترین معنا را فی نفسه وحدت می بخشد.

ستاره شناسان با استفاده از بررسیهای انجام شده از طریق طیف سنج SOPHIE و تلسکوپ فضایی TESS موفق شدند تا مدارهای هر سیاره را به صورت دقیق بررسی کرده و محاسبات دقیقی در مورد آن انجام دهند. این ستاره که با نام “Oph-IRS ۴۸” شناخته میشود، در صورت فلکی اوفیوخوس(Ophiuchus) قرار دارد و دارای صفحهای است که به طور گسترده توسط ستارهشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است، و درک ما از نحوه شکلگیری سیارات را متحول کرده است و احتمالاً بازتابی از چگونگی شکلگیری زمین در ۴.۵ میلیارد سال پیش است. حرکت زمین به دور خورشید، گردش آن به دور خودش و جو پیرامون این سیاره، شرایطی مساعد برای حیات به وجود آورده است.

گمان می رود مدار بیضی شکل پلوتو در ایجاد این جو اثر مهمی داشته باشد. نور خورشید از جو عبور میکند و توسط ابرهای اورانوس بازتاب میشود. این سنگ دارای زمینه طوسی و خاکستری است و دانههایی ریز و درشتی در آن دیده میشود. از گرانش زمین است (به این معنی که میتوانید تقریبا سه برابر بیشتر در سطح مریخ به بالا بپرید). ستاره شناسان یک منظومه ۶ سیارهای در فاصله ۸۸ سال نوری زمین کشف کردهاند که سیارههای آن در رزونانس مداری منظمی در اطراف ستاره «HD 158259» در حال گردش هستند.

ستاره شناسان متوجه شدند که سیارههایی که به دور ستاره HD 158259 میچرخند تقریبا دارای رزونانس مداری 3:2 هستند. ستاره شناسان پس از هفت سال رصد این ستاره و شش سیاره اطرافش متوجه شدند که همه سیارههای اطراف ستاره با رزونانس مداری تقریبا منظم و کاملی به دور ستاره میچرخند. این گیاه علاوه بر مزایای علمی آن، حیات بیشتری به این سكونتگاه كوچك و استریل مداری آورده است. علاوه بر رشد طبیعی جمعیت ، عامل دیگری که موجب افزایش جمعیت یک مکان می شود ….. افزایش بارندگی نتیجه همان عواملی است که به افزایش ابر در سطح شهر کمک می کند.تبخیر و تعرق در شهرها کم است.

آنها میگویند که یافتن چنین ماده شیمیایی در اوایل فرآیند تشکیل سیاره، احتمال تکامل حیات در سایر نقاط جهان را افزایش میدهد. متأسفانه اغلب کشورها به دنبال منافع خود هستند و کمتر به تأثیر تصمیم گیری ها و فعّالیت هایشان بر محیط زیست سایر مناطق توجه دارند.برای حفاظت از زیست بوم ها و تنوع زیستی، همهٔ جوامع باید همکاری کنند. در حقیقت، یكی از درسهائی كه باید به دقت یاد بگیرند این است كه چگونه مؤدبانه و باوقار حق خود را بگیرند. از این مطلب نتیجه گیری می کنند که به همین دلیل باید همه آنها با استفاده از یک ماشین پیشرفته ساخته شده باشند.

دلیل این موضوع این است که سیارکهای بسیار اندکی به حد کافی بزرگ هستند که بتوانند ظاهر کُرَوی مانند داشته باشند. سیارکهای بسیار اندکی در منظومه شمسی ما وجود دارند که مانند سیاره کوتولو سرس، جاذبهای چنان قدرتمند داشته باشند که آنها را شبیه کُره کرده باشد. تاکنون ستاره شناسان صدها ستاره کشف کردهاند که چندین سیاره در اطراف آنها قرار دارند و در سراسر کهکشان راه شیری ستارههایی بسیاری با سیارههای متعدد وجود دارند. اما حالا با ملحق شدن ثور به نگهبانان کهکشان به نظر می رسد MCU می خواهد بین ابرقهرمانان اصلی انحرافی ایجاد کند. رزونانس مداری زمانی اتفاق میافتد که مدار دو سیاره که حول سیاره اصلی در گردش هستند، ارتباط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.