روز جهاني نجوم با شعار «زمين، تنها سياره براي زيستن»

دری پارسی بوسیله فرهنگستان بزرگ زبان دری که ناظر بر فرهنگستانهای هر سه کشور تاجیکستان، أفغانستان و ایران خواهد بود، باید انجام شود. با تشكيل فرهنگستان زبان دري زمينه جايگزيني واژگان بيگانه و بویژه واژگان عربی از زبان دري و رساندن انها به حداكثر تا بيست درصد گنجينه واژگان فراهم شود. 24 آگوست 2006، اعضاء انجمن بین المللی نجوم با تعریف خصوصیات یک سیاره، نام پلوتو را از لیست سیارات منظومه شمسی حذف کردند.

این سیاره در سال ۲۰۰۸ کشف شد و یکی از داغترین و بزرگترین سیارههایی است که تا به حال با آن مواجه شدهایم. زهره، پس از خورشید و ماه، روشنترین جسم در آسمان است. پس خار به چه درد می خورد؟ اگر شما عزت نفس پایین داشته باشید وقتی از شما بپرسند شما چه چیز گران قیمتی نزد خود دارید؟ پس از آن بودکه آوازه این برنامه از مرزهای آمریکا بیرون رفت و دیگر کشورها نیز علاقمند به برگزاری آن شدند و بدین ترتیب لیگ نجومی این بار اقدام به هماهنگی برگزاری این مراسم در ابعادی بین المللی کرد اکنون نهادهای نجومی ملی و بین المللی و آموزش علم و نجوم به حمایت از این برنامه می پردازند.

پس از اسلام زبان آري يا دري با گويش پارسي را به اختصارزبان پارسي نيز مي نامند. درواقع برای یافتنِ نظر واقعی این اپیزود دربارهی ماهیتِ بیارزشِ سمبلهای آمریکایی لازم نیست جای دوری برویم؛ آن از همان نخستین دیالوگهای اپیزود آشکار است: پس از اینکه ریک و مورتی برای دزدیدنِ نسخهی اورجینالِ قانون اساسی آمریکا وارد کاخ سفید میشوند، مورتی میپُرسد: «کارمون که باهاش تموم شه، میاریم میذاریم سر جاش؟ نام رسمي زبان رسمي كشور ايران و يكي از زبانهاي رسمي كشورهاي ايرانزميني ،همانگونه كه در كتيبه داريوش بزرگ در ايران و كتيبه كانيشكا در أفغانستان به دست امده است، زبان “آريه” است كه در طول زمان با تغييرات آوايي بر أساس علم زبانشناسي به زبان “آري” و سپس با قانون زبانشناسي هندو اروپايي تغيير “آ” به “د” ، به گونه “دري” در آمده است.

امروزه با پیشرفت علم و ابزارآلات رصدی- اپتیکی و گسترش دامنه دید در طول موجهای مختلف، دانش و شناخت بشر از تحول منظومه سیاره ای متحول گشته است.لکن هنوز نظریه ی نهائی برای منشاء سیارات برگزیده نشده است. اندیشکده ایرانزمین بر این باور است که دوران شاهنشاهی اشکانی بهترین و موفق ترین تجربه ایرانیان برای بهره گیری از دستاوردهای مهم تمدن غربی ( یونانی-رومی) به همراه حفظ استقلال فرهنگی و سیاسی خود است. این تجربه نمونه موفقیت آمیزی از وحدت و ترکیب ابرفرهنگ هند وایرانی اروپایی ( فرهنگ ایرانی و غربی) است.

علوی( : مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون که از زمین به خورشید دورترند به سیارات زبرین موسومند(پنج سیاره). دو سیاره زمین و زهره واجد نیروی گرانش قوی تر بودند که توده ی جوی با ارتفاعی کم را توسعه دادند. همچنین شایان یادآوری است که حرف معرفه «د» در زبانهای هندواروپایی بسیار متداول است و این حرف با حرف The انگلیسی ریشه مشترک دارد. نپتون از نظر ساختاری بسیار شبیه به سایر سیارات گازی به خصوص اورانوس است . مریخ نیز از این قاعده مستثنی نبود و لایه نازک گاز دو اکسید کربن آنرا نمی توان جو نامید! درحالی که در جو مریخ ۹۵ درصد دی اکسید کربن و فقط ۲۰ درصد اکسیژن وجود دارد.

نور مطلق بیرنگ و قلمرو وجود است. این قمر به آرامی به سمت مریخ در حال حرکت است و در حدود 50 میلیون سال آینده با این سیاره برخورد میکند یا از هم میپاشد. منظور از هفت آسمان(سبع سماوات/السماوات السبع ) ، هفت سیاره غیر از زمین در منظومه شمسی است. بدین ترتیب تا کنون در تقسیم بندی منجمین ، غیر از زمین، هفت سیاره و یا آسمان سماوی بر فراز یکدیگر در منظومه شمسی کشف گردیده که در هر کدام امری جاریست و بر گرد خورشید در گردشند. بدین ترتیب بدون احتساب سیاره زمین، جمعا هفت سیاره؛ در این طبقه بندی شناسائی و تفکیک شده است.

آیا قرآن، سبع سماوات را، هفت سیاره غیر از زمین در منظومه شمسی معرفی می کند؟ سیارات زیرین (سفلی) : عطارد و زهره به دلیل اینکه از زمین به خورشید نزدیکترند به سیارات زیرین موسومند(دو سیاره). در این میان بیشترین پیوند بین سرزمین، شاهدخت و اختر در گنبد سیاه (هند، فورک، کیوان) و گنبد سپید (ایران، درستی، ناهید) دیده میشود و سپس به ترتیب در گنبد سبز (خوارزم، نازپری، ماه)، گنبد صندلی (چین، یغماناز، مشتری)، گنبد پیروزهگون (مغرب، آذریون، عطارد)، گنبد زرد (روم، همای، خورشید) و گنبد سرخ (صقلاب، نسریننوش، مریخ) یافت میشود. دوره حرکت عطارد به دور خورشید فقط 88 روز است.

بعدها، سفینه هایی در مداری به دور مریخ شروع به گردش نموده و یا حتی بر سطح آن فرود آمده اند اما تا کنون هیچ انسانی پای بر روی این سیاره نگذاشته است.دانشمندان شواهدی را مبنی بر اینکه زمانی در سطح مریخ آب جریان داشته است، پیدا نموده اند. علوم اتمسفری که به مطالعه اتمسفر سیاره زمین میپردازند، شامل علوم هواشناسی و آب و هواشناسی است که عمدهترین عامل تفکیک این دو علم مقیاس زمانی است. در این مبحث قصد ما این است که درجه انطباق زمین و هفت سیاره مورد تایید انجمن بین المللی نجوم را با الارض – سبع سماوات/السماوات السبع تدقیق نمائیم.

آیا آیات زیر، سبع سماوات را، هفت سیاره غیر از زمین در منظومه شمسی معرفی می کنند(چه زمین مانند و چه مشتری مانند)؟ دراین سایت، داده های پردازش شده حاصل از ماهواره ترا درباره ویژگی های جوی و هواویزی، به صورت روزانه و برای تمام کره زمین موجود است که برای هر منطقه با توجه به مختصات جغرافیایی آن قابل دانلود می باشند. این سیاره با زمین 40 سال نوری فاصله دارد که نسبتا به زمین نزدیک است.

انتظار میرود این توکن در آینده کاربردهای درون بازی مختلفی مانند خرید آیتم و تولید مثل جانوران داشته باشد؛ یعنی چیزی شبیه به سیستمی که در بازی اکسی اینفینیتی به کار گرفته شده است. البته عمق دید در بازی تعریف چندانی نداشت هر چند که این مورد نمی توانست ضربه ای بر پیکره گرافیکی بازی وارد نماید و از کیفیت آن بکاهد. خب در یک بازی که بخش داستانی حائز اهمیت است، گفتگوهای میان شخصیتهای بازی الویت بالایی دارد و این موضوع مایهی تاسف است که عدم ارتباط عمیق میان بازیکنان و کارکترها برقرار نشود.

این تصاویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل تهیه شده بود ، 12 منطقه تیره و روشن را در سطح پلوتون نشان می داد . اکنون فضاپیمای نیوهورایزنز بیش از ۴۸۲ میلیون کیلومتر دورتر از پلوتون و در مسیر کمربند کویپر قرار دارد. از اينرو مبارزه بسيار جدي با عرب مابي و مظاهر فرهنگ عربي از تلفظ واژگان گرفته تا خط و نوشتار و ديگر مظاهر فرهنگي بايد اغاز شود. مردمان ايرانزمين از نظر فرهنگی به دليل داشتن اصل ها و ریشه های مشترك زروانی-ميترايي با نهاد های کانونهای قدرت جهانی و سازمانها و اُوردر ها و لژهای وابسته آنها بايد با انها همكاري و هم اندیشی نزديك داشته باشند و مردمان ايراني در اين سازمانها که از کانونهای قدرت جهانی هستند باید به تعداد بيشتري عضو شده و فعاليت و نفوذ جدي تري داشته باشند.

شاید دلیل استقبال بیش از حد مردم برای تماشای این فیلم هم حضور افرادی بوده که در اینجا نام بردیم. منشا این نوع شهاب سنگها بحث برانگیز است. منبع این حلقه فرض می شود که سقوط یک شهاب سنگ از جانوس و اپیمتیوس است. ، سبک کلاسیک است، اما از آنجایی که این گونه هنر بسیارگرانقیمت است می توان از گونه های ساده شده و کم هزینه هنر و سبک های دیگر نیز استفاده کرد.

أساس تاریخی چنین خطی آگاهی زرتشت و مغان از این أصول برای پدید آوردن کامل ترین و علمی ترین الفبای باستان با نام «دین دبیره» است که همان خط اوستا ( وستا) است. اما با وجود شکست تجاری یکی از بهترین داستان های فضایی تاریخ سینماست. این سیاره با سرعتی زیاد معادل با ۱۰.۶ ساعت به دور خود میچرخد. در این دوران شکوفا هم یونان و روم از ایران زمین آموختند و هم ایران زمین از آنها۰ آن دوره فرهنگی و تاریخی که به آن هلنیسم یونانی گفته می شود ریشه های ژرفش را افزون بر یونان در ایران باستان نیز باید جستجو کرد.

میبایستی بدون تأخیر همهاعضاء را از دریافت این اعلام تصویب آگاه سازد. این سیاره به اندازه زمین ما قدیمی است اما بیشتر شبیه مشتری است. هر نقطه از کره زمین روی یک مدار و یک نصف النهار مشخص قرار دارد که به آنها مختصات جغرافیاییآن نقطه میگویند. میتوانید از انجمنهای نجومی شهرتان در مورد نزدیکترین رصدگاهها به شهر محل زندگی خود اطلاعات کسب کنید. اگر اسم خارجی بامعنا و زیبایی را برای کودکتان انتخاب نکنید در آینده ممکن است مورد تمسخر و استهزای دیگران قرار گیرد و اسمی را انتخاب کنید که درگذر زمان کهنه و قدیمی قلمداد نگردد.

حداقل یک کتاب وجود دارد زیرا به ازای هر جهان ممکن و قضیه ، یا و یا نقیض آن را نتیجه میدهد و حداکثر نیز یک کتاب وجود دارد؛ فرض کنید برای یک جهان دو کتاب و وجود دارد. شعاع آلفا قنطورس اِی ۲۳ درصد از خورشید بیشتر است و چگالی آن نیز ۱۰ درصد بیشتر از خورشید ما است. بیشتر از هیدروژن مولکولی و هلیوم به نسبت تقریباً خورشیدی ساخته شده است. روز در اینجا کمی بیشتر از مشتری طول می کشد – 10.5 ساعت زمین.