سیاره زحل یا کیوان چیست؟

ستاره شناسان بر این باورند که ترکیب دو کهکشان همیشه یک کهکشان بیضوی شکل به وجود میآورد. جو زحل احتمالا ترکیب خیلی مشابهای با جو مشتری دارد. خیلی ساده تر بخواهیم بگوییم یعنی سیاره زهره یا ونوس یک استثنا است، زیرا جو متراکم آن به عنوان یک گلخانه عمل کرده و سطح آن را بالاتر از حتی نقطه ذوب سرب، حدود ۸۸۰ درجه فارنهایت (۴۷۱ درجه سانتیگراد) گرم می کند.

اما محتملترین توضیح برای این یافته، وجود حداقل یک سیاره بزرگ است که از نظر اندازه و جرم شبیه مشتری است. تا پیش از این زهره سیارهای دانسته میشد که نزدیکی بیش از حد آن به خورشید امکان زندگی هر جنبندهای را ناممکن میکند. یک کارشناس نجومی گفت: امکان رصد ۳ جرم آسمانی ماه، مشتری و زحل به صورت مثلث وارونه، رویت سیاره گریزپای منظومه شمسی و مقارنه سیاره زهره با هلال ماه از رویدادهای نجومی شهریور ماه هستند. کارشناس تیم علمی رصدخانه لارستان گفت: دوشنبه -۱۷ آبانماه- ماه ۱۴ روزه با جدایی زاویهای یک درجه و ۶ دقیقه قوسی از شمال سیاره زهره عبور میکند.

برخی از اینها اشکال عجیبی به خود میگیرند؛ اما هیچ یک به اندازه گرداب قطب جنوب سیاره زهره متغیر یا ناپایدار نیستند. پ.مقدار بزرگ نسبت بازتاب.زهره نزدیک به 80 درصد نوری را که از خورشید دریافت میکند،به فضا باز تاب می کند. سیاراتی که دورتر از خورشید تشکیل شده اند نسبت به سیارات نزدیک به خورشید سردتر بودند که آن ها توانستند این گازها را تحت جاذبه ی خود قررا دهند . ویلیام هرشل یک ستاره شناس انگلیسی سپس پیشنهاد کرد که نام برخی از این اجرام آسمانی را که از الگوی سیاره ها مانند مریخ پیروی نمی کنند سیارک بگذارند.

طبق این گزارش، زهره سیارهای با یک فضای جهنمی است که دارای ساختاری متشکل از 96.5 درصد کربندیاکسید، 3.5 درصد نیتروژن و مقادیر جزئی از دی اکسید گوگرد، آرگون، آب، مونوکسید کربن، هلیوم و نئون است. جو نازک مریخ متشکل از دیاکسیدکربن است که آن را برای حفظ زندگی نامناسب میکند. فال هفته اردیبهشت : مجبور خواهید شد که با افراد مهمی به بحث بنشینید تا در رشته فعالیتتان موفقیتی را که شایسته تان است بدست بیاورید. اخترشناسان با استفاده از دادههای فضاپیمای کاسینی ناسا، اطلاعات جدیدی دربارۀ هستهی اسرارآمیز این غول گازی بدست آوردند. مدت هاست این واقعیت ثابت شده که این دسته از اجرام فضایی مملو از آب هستند و حالا با افزوده شدن گزینه «ذخایر گرانبهایی از فلزات و سنگ های قیمتی» چندان هم جای تعجب ندارد که بسرعت شاخه جدیدی از بنگاه های اقتصادی با هدف استخراج این منابع فعالیت خود را آغاز کرده اند.

زحل پنجمین شیء درخشان منظومه شمسی است و دورترین جرم منظومه شمسی است که با چشم غیرمسلح نیز میتوان در آسمان شب آن را دید. ناسا پیشنهاد میکند که تماشای سیاره زهره را در این شبها از دست ندهیم و میگوید: سیاره همسایه پوشیده از ابر ما طی چند روز آتی به افق نزدیکتر میشود و تا سال نوی میلادی از دید بسیاری از ما ناپدید میشود. سطح زهره توسط یک لایه ابر مات که از اسید سولفوریک تشکیل شده است پنهان شده است. طبق یک مطالعه جدید از دانشگاه کالیفرنیا ، ریورساید ، اگر مشتری مدار خود را به دور خورشید تغییر نمی داد ، امروز زهره یک سیاره بی آب و علف نبود.

جستجوی ما برای یافتن شواهد زمین شناسی از وقایع بزرگ تغییر آب و هوا باعث شد تا ما تمرکز خود را بر روی قدیمیترین نوع سنگهای موجود در ناهید به نام tesserae بگذاریم که دارای ظاهری پیچیده و حاکی از یک تاریخ زمینشناسی طولانی و پیچیده هستند. سیاره زهره در طول این سالها، تغییرات زیادی کرده است، ما میتوانیم چیزهای زیادی در مورد تغییر اقلیم از این سیاره یاد بگیریم.

یک روز کامل در کیوان برابر ۱۰ ساعت و ۳۹ دقیقه در زمین میباشد و بر خلاف آن طول مدت سال آن برابر ۲۹٫۵ برابر سال زمینی میباشد. آیا خورشید یک سیاره است؟ این سیاره به ندرت از مقابل خورشید عبور می کند و این پدیده هر چند سال یک بار اتفاق می افتد. اما اگر بخواهیم حقیقت را بگوییم باید به این نکته اشاره کننیم که در ایران هیچ انتشاراتی حداقل تا جایی که ما اطلاع داریم ، اهل خریدن کپی رایت نیست و ما نمی توانیم به شما بگوییم که کدام یک از ناشرها بهترین نسخه از این کتاب را ارائه کرده اند ، اما یک چیز را می توانیم بگوییم و آن این است که ما در ایران هر گاه نام احمد شاملو را جلوی کتابی دیدیم ، می توانیم چشم بسته آن را بخریم و مطالعه کنیم .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان و به نقل از میل آنلاین، دانشمندان معتقدند که فلزات سنگین مثل طلا، پلاتین و نقره در گروه عناصر r-process قرار دارند که در فرایند فروپاشی هسته ابرنواخترها ساخته میشوند. ناسا اعلام کرده است که قصد دارد بعد از گذشت چند دهه، ماموریتی دیگری را برای بررسی شرایط حیات و سرگذشت سیاره زهره به اجرا درآورد. قبل از توضیح در مورد درخشان بودن سیاره زهره بد نیست بانید که سیاره زهره بدون ماه است و از دیدگاه منجمان اندازه، جرم، گرانش و ترکیبات ساختاری آن شباهت بسیار زیادی به زمین دارد چرا که دانشمندان بر این باورند که در چند میلیون سال پیش سیاره ناهید بسیار وضعیتی همانند زمین داشته و امکان حیات در آن بوده است اما به دلیل نزدیک شدن سیاره زهره به خورشید و به از بین رفتن جو آن ، شرایط زندگی در آن از بین رفته است.

متأسفانه ، داده های جمع آوری شده در طول این ماموریت ها ثابت کردند که شرایط موجود برای زندگی نیست. بخصوص آن ها می توانند بدانند هنگامی که یک سیاره دارای سطح دی اکسید کربن بالا در جو باشد چه اتفاقی خواهد افتاد. قمر هایپریون (Hyperion) سیاره زحل بیشتر شبیه به یک استوانه چاق است تا یک کره. تیتان بعد از گانیمد که قمر مشتری است ، دومین قمر بزرگ منظومه شمسی است. علت این مسئله در سبقت گرفتنش از زمین،هنگامی که درمدارش به دورخورشید گردش می کند، می باشد. دانشمندان با استفاده از طول موجهای فروسرخ برای نفوذ به پوشش ابر ضخیم و مطالعه سطح سیاره، کشف کردند که برخی از از ویژگیهای مذکور تا ۲۰ کیلومتر از مکان پیشین خود جابجا شدهاند.

اين حلقه ها تنها يک قسمتي از حلقه هاي زحل ميباشد و در سال ١٩٧٧ کشف شده است . اگر مجرد هستید، مطمئنا” گرفتار روابط احساسی چندگانه گشته و ممکن است در ابتدا از این موضوع احساس غرور نیز بکنید ولی اگر نتوانید در انتخاب جدی یکی از آنها مصمم باشید، نه تنها برای خود بلکه برای دیگران نیز ناراحتی ایجاد خواهید نمود. البته جالب است بدانید که چرخش در اتمسفر زهره 60 بار سریعتر از خود سیاره است به گونهای که باد در سطح زهره تنها چند مایل در ساعت و بسیار آهسته است.

این صفحات که نازک و صاف هستند، کمپی (campi) خوانده میشوند. پوسته ناهید همانطور که تحت تأثیر ظهور درههای تنگ و عمیق، جایی که صفحات کمی جدا شدهاند و نیز جلگههای کوهستانی مرتفع، محلی که صفحات با هم تصادم کردهاند، قرار گرفته است. استفاده از نرمافزار Planetarium این امکان را به شما میدهد که جهت دقیق اشیاء را در آسمان خود ببینید. ونوس اغلب بسیار روشن است که به راحتی توسط چشم انسان بدون در نظر گرفتن نور در طول روز دیده میشود.