سیاره زهره یا مریخ، کدام برای زندگی کردن بهتر است؟

آنها تصمیم می گیرند که این سه ماه را هیچ کدام در خانه شان نماند و نزد والدینشان زندگی نمایند ولی خانواده هایشان آنها را نمی پذیرند و آنها به ناچار به خانه شان برمی گردند. حتی معروف ترین گیاه شناسان جهان هم نام بسیاری از گونه های گیاهان پاندوراییایی را نمی دانند. باور زمین شناسان بر این است که دمای هسته خارجی سیاره زمین در حدود 3،700 تا 4،300 درجه سانتیگراد (6،700 تا 7800 درجه فارنهایت) است و ممکن است دمای هسته داخلی به 7٬000 درجه سانتیگراد (12٬600 درجه فارنهایت) که گرمتر از سطح خورشیداست، برسد. وقتی این سیاره در نزدیک ترین فاصله از زمین قرار می گیرد، به صورت هلالی نازک می توان آن را دید.

تاکنون بیش از ۱۰۰ فضاپیما برای اکتشاف ماه به فضا پرتاب شدهاست. بر اساس برآوردهای سازمانهای فضانوردی، طی مسیر ۵۷ میلیون کیلومتری زمین تا مریخ شش تا ۹ ماه طول میکشد. آنها معمولاً چند ماه یا چند سال قبل از بازگشت به مدار خورشید توسط گرانش زمین گرفتار میشوند. اما زمانی که این اتفاق در حال رخ دادن است سوزنهای قطب نما به مدت چند قرن در جهات مختلف قرار دارند و پس از اتمام این تغییر، همه آنها به جای شمال به جنوب اشاره میکنند. یکی از مشخصات هر سیستم هدفدار بودن آن میباشد، زمانی که اجزاء آن در ارتباط متقابل باهم باشند، و یک هدف را دنبال میکنند.

فیلم سینمایی «پاستاریونی» به کارگردانی «سهیل موفق»، یک شنبه 29 اسفند ماه ساعت ۱۱ با رابط ناشنوایان از شبکه سلامت پخش می شود. پری ناگهان غیب می شود و قصر نیز محو می­گردد. برای پی بردن به این موضوع هم کافی است بروید و آواتار را با دیگر آثار علمی تخیلی 2009 مقایسه کنید و ببینید که چرا آواتارِ علمی تخیلی این همه موفقیت کسب کرده است ولی فیلمهای علمی تخیلی دیگری چون G.I.Joe: The Rise of Cobra، Harry Potter ۶ ،Transformers 2، 2012، Terminator Salvation و دیگر فیلمهای 2009 علی رغم تبلیغات فراوان خود حتی ذره ای از موفقیتهای آواتار را نیز کسب نکرده اند.

حلقههای زحل از میلیاردها ذره تشکیل شده که ابعادشان از گرد و غبار ریز تا صخرههایی به اندازه کوه های عظیم را شامل میشود! باد خورشیدی نوعی ذره باردار است که به طور مداوم از خورشید خارج میشود. همچنین در حدود 2٬250 کیلومتر (1٬400 مایل) هسته مایع است، در حالی که ساختار هسته داخلی جامد است. ماموریت اصلی «کنجکاوی»، جست و جو برای یافتن نشانههای حیات بود که در نهایت هم موفق به شناسایی متان و همچنین ترکیبات عالی (پیشنیازهای شکلگیری حیات) روی سطح سیاره سرخ شد.

همچنین این ویژگیهای منفی میتوانند به صورت یک انزجار مستمر و مدام نسبت به دشمنان مشخص شوندو در نهایت به شکل مردم گریزی در آیند. به منظور جداسازی کانی های موجود در مقاطع نازک، از آنها در نورهای معمولی و قطبی تصاویر دیجیتال تهیه شده و با استخراج ویژگیهای رنگی و بکارگیری الگوریتم خوشه بندی افزایشی، کانی ها جداسازی خواهند شد. از آنجایی که هر ابزار و زمین NFT میتواند نسبتها و چرخههای استخراج برتری داشته باشد، فرآیند استخراج میتواند متفاوت باشد.

سیاره زمین به سمت هسته خود گرمتر میشود. از بسیاری جهات، ماه مسئول ایجاد سیاره زمین به چنین محل سکونت خوبی است. در این بیان محیط کره زمین را حول قطبهای آن در نظر گرفتهایم. جالب آنکه حلقه ها در محدوده ی خاصی از زحل جای دارند. این قمر در فاصلهی ۳۷۷ هزار کیلومتری از زحل قرار دارد که دقیقا برابر با فاصلهی ماه و زمین است. در آوریل ۱۹۹۸ به زهره رسید، در آگوست ۱۹۹۹ به زمین و در دسامبر ۲۰۰۰ به مشتری رسید. بعدها آنها فهمیدند که این دو جرم در واقع یک سیاره است و آن را به افتخار الهه عشق و زیبایی ونوس (زهره) نامیدند.

گانیمید یا گانیمد یکی از قمرهای مشتری و بزرگترین قمر منظومهٔ خورشیدی با قطری برابر ۵٬۲۷۰ کیلومتر است. در مرحله بعد این مولکولهای هوا شروع به درخشیدن کرده و باعث شفق قطبی یا نورهای شمالی و جنوبی میشوند. ماه لرزش سیاره ما را تثبیت میکند که باعث تغییر آب و هوا در طول هزاران سال شده است. چرخش سریع سیاره ما و هسته ذوب شده نیکل و آهن باعث ایجاد یک میدان مغناطیسی میشود که باد خورشیدی آن را به شکل قطره در فضا کج میکند. در بیشتر کتاب­های تاریخ آمده است که «به سبب مشغولیت فراوان بهرام به لهو و طرب، مملکت ضایع می­شود و کار ملک و خلق آن دشوار» و پس از آنکه بهرام دوباره هوشیار میشود بخششهای فراوان میکند و خراج بر مردم میبخشاید؛ «آنگه دو سال به ملک بنشست و خواستۀ بسیار به درویشان داد و بفرمود تا اندر شمار نگریستند تا بر اهل مملکت او از خراج­ها چند مانده است.

در این فیلم خواهیم دید: چند کودک دبستانی بههمراه مسئولین مدرسه تصمیم میگیرند بهمناسبت نیمه شعبان جشنی با دعوت اولیا برگزار کنند. وقتی ذرات باردار از باد خورشیدی در میدان مغناطیسی زمین قرار میگیرند و به اصطلاح در این میدان گیر میافتند، با مولکولهای هوا در بالای قطبهای مغناطیسی سیاره ما برخورد میکنند. اتمسفر زمین چگونه است؟ در حقیقت ترکیب سیلیکون و اکسیژن به سیلیس معروف است و مواد معدنی حاوی سیلیس به عنوان مواد معدنی سیلیکات شناخته میشوند. دومین عنصر فراوان سیاره زمین سیلیکون است که 27 درصد عناصر زمین را تشکیل میدهد و پس از آن آلومینیوم با 8 درصد فراوانی قرار دارد.

جرم سیارات بیرونی، حداقل ده برابر جرم زمین است. عرض هسته زمین در حدود 7٬100 کیلومتر (4٬400 مایل)، کمی بزرگتر از نیمی از قطر زمین و تقریباً هم اندازه قطر مریخ است. هنگامی که سیاره زمین یک سیاره جوان بود، یک تکه سنگ بزرگ به آن برخورد کرد و بخشی از فضای داخلی زمین را جابهجا کرد. گاهی کمی بعد از غروب خورشید در بالا دست خورشید و زمانی که به آن سوی این ستاره می رسد قبل از طلوع آفتاب در بالای افق شرقی دیده می شود. با توجه به این موضوع GJ 1214b زمانی آب و هوایی مانند زمین داشته است اما این که این آب و هوا چه قدر طول کشیده است، مشخص نیست.

آهن با 5 درصد، کلسیم با 4 درصد و سدیم، پتاسیم و منیزیم هر کدام با حدود 2 درصد در زمین وجود دارند. برای مطالعه بیشتر در مورد میدان مغناطیسی سیاره زمین مطلب میدان مغناطیسی زمین | به زبان ساده را مطالعه کنید. اما قطب مغناطیسی زمین میتواند تغییر کند و جهت میدان مغناطیسی را تغییر دهد. این فیلم داستان رامین راستین است که سال هاست همسرش ترنج را از دست داده و یک رستوران به همین نام دارد به خاطر فعالیت های یک رستوران بزرگ به نام پاستا دا پیتزا که خانم خنجری و همسرش تورج آنجا را اداره می کنند رونق خود را از دست داده است و ورشکست شده و می خواهد به زودی آنجا را تخلیه کند.

ویژگی مهم و دیگر آن این است که تاکنون تنها سیاره در منظومه شمسی است که حیات در آن کشف شده است. قطب شمال در سیاره زهره کوهستانی و دارای ارتفاعات آتشفشانی و قطب جنوب آن قسمت های پست آتشفشانی دارد. جفری لندیس، مهندس و دانشمند مرکز تحقیقات گلن ناسا، در مستند «زهره: مرگ یه سیاره» صحبت کرد و گفت: شما میتوانید زیستگاهها را در جو زهره شناور کنید، و زیستگاهها میتوانند بسیار بزرگ باشند.

بدون داشتن کیف پول شما اجازه شرکت در رویداد های بازی را نخواهید داشت و فقط میتوانید در بازی به گردش بپردازید و آواتار خود را ارتقا دهید. همانطور که زمین به دور خورشید میچرخد، خود نیز هر 23٫9 ساعت یک چرخش را انجام میدهد. ماه دورتر از آن چیزی است که اکثر مردم تصور میکنند و به طور متوسط 384،400 کیلومتر (238،855 مایل) با زمین فاصله دارد. این سیاره دارای سه حلقهٔ بسیار کدرتر از حلقههای زحل است که توسط فضاپیمای وویجر ۱ در سال ۱۹۷۹ کشف شدهاست. داستان فیلم درباره پویا و شهرزاد زن و شوهر جوانی است که همه اهالی ساختمان نسبت به آن ها و خوشبختی شان غبطه می خورند، ولی آنها جدیدا دچار دلزدگی از زندگیشان شده اند و می خواهند از هم جدا شوند ولی قاضی وقت رسیدگی را به سه ماه بعد موکول می نماید و آنها را ملزم به رفتن نزد مشاور خانواده می نماید.

5. با اینکه نپتون دورترین سیاره به خورشید است اورانوس سردترین سیاره ی منظومه ی شمسی می باشد. زحل هر 29 سال یک بار به دور خورشید باز می گردد. در واقع همه سیاره ها به دور خورشید می چرخند، و بعضی از سیاره ها نیز به دور خود می چرخند، اما سرعت چرخش و حرکت آن ها با هم متفاوت است. وی با این که تمامی همکارانش تا به حال در جستجوی این دروازه توسط بیگانگان وحشی کشته شده اند و خودش نیز تقریبا دیوانه شده است اما باز هم به هر طریقی می خواهد وجود دروازه باستانی پاندوار را ثابت نماید.

با این حال بالاتر از جو سمی، بخشی از جو است که شبیه به فضای بوده و پر از دی اکسید کربن، اکسیژن و ازت است که به گفته یکی از دانشمندان به همین دلیل است که بشریت میتواند در داخل “زیستگاههای شناور” بالای ناهید زندگی کند. پوسته زمین همانطور که یک تکه چوب روی آب شناور است روی گوشته شناور میشود. بالای هسته گوشته زمین قرار دارد که حدود 2900 کیلومتر (1800 مایل) ضخامت دارد.

چگالی مریخ 933/3 گرم در هر سانتیمتر مکعب می باشد که این رقم تقریبا معادل 70 درصد چگالی زمین می شود. این بدان معنا است که 30 سیاره به اندازه زمین میتوانند بین زمین و ماه جای بگیرند. قطر مریخ حدود 7 هزار کیلومتر است. مانند سیاره مریخ و زهره، زمین دارای آتشفشان، کوه و دره است. برای آشنایی بیشتر با جو زمین مطلب جو زمین چیست؟ با افزایش مدت زمان حضور خورشید در آسمان، گرمایش خورشید در شمال بیشتر تولید میشود و تابستان را تولید میکند. اما دانشمندان بر این باورند که اتمسفر بسیار ضخیم GJ 1214b چنان فشاری برمحیط و سطح وارد میکند که مانع از تبخیر آب شده و عاملی مبنی بر وجود آب مایع در سطح سیاره می باشد.