سیاره چیست ؟

طبقهبندی سیارات منظومه شمسی با گذشت زمان تغییر کرده و تاریخ شاهد شکلگیری پدیدههای مختلفی در داخل و خارج از این منظومه بوده است. این کوتاهترین مدار منظومهٔ شمسی است، چون عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است. غروب خورشید در مریخ به سبب وجود ذرات ریز غبار در اتمسفر، درخشش خاصی ایجاد می نماید. سطح منطقه: سیاره مریخ تقریبا همانقدر سطح دارد که زمین خشکی دارد؛ بدون احتساب 71 درصدی از زمین که با آب پوشانده شده است. عده ای این فیلم را صرفا یک فیلم پوچ و بدون محتوا می دانند که بر شالوده تخیل و جلوه های ویژه بنا شده است و صرفا تعدادی جلوه های بصری زیبا و مهیج خلق کرده است تا بیننده را با خود همراه کند و فیلم از هیچ درون مایه مشخصی بهره نبرده است و صرفا یک فیلم گیشه ای و پولساز است.

دانشمندان هنوز مطالب زیادی در مورد درون مریخ نمی دانند. سال ۲۰۰۹ بود که استودیو گیرباکس سافتور و ۲ کی گیمز عنوانی را با نام Borderlands منتشر نمودند که کسی آن زمان فکر نمی کرد تبدیل به چنین نام بزرگ و قدرتمندی که امروز از آن می شناسیم شود ولی Borderlands موفقیت ها را پشت سر هم کسب کرد و تبدیل به یکی از بهترین و جذاب ترین شوترهای اول شخص آن سال شد که برگ برنده آن، نقش آفرینی بودن بازی بود که عمق وحشتناکی به بازی بخشیده بود و همینطور سیستم خلق تصادفی سلاح ها که باعث ایجاد تعداد بیشماری سلاح مختلف شده بود که تا به حال در عنوانی به این شکل مشاهده نشده بود.

انواع سیاره ها چه هستند؟ نرخ پرتاب ماهواره: ماموریت به سیاره مریخ ، بعد از 23 پرتاب در دهه 1960 و 1970، بسیار نادر شده است. این سنگها بعد از خروج از جو مریخ میلیونها سال قبل از سقوط روی زمین در میان بقایای کهکشانی به دور منظومه شمسی میچرخند. که در مجموع ۶۱ قمر می شود.شناخته شدهترین قمر کیوان، تایتان نام دارد که دومین قمر بزرگ در منظومه خورشیدی، بعد از قمر مشتری (گانیمد) است. علت این امر را طبق نظریه ای در برخورد یک جسم بسیار بزرگ به این سیاره و تغییر جهت چرخش آن می دانند. سیاره مریخ شاید یکی از مکان هایی باشد که به علت داشتن ویژگی هایی جذاب، بخواهید در آن زندگی کنید.

همچنین نبود آب کافی به شکل مایع یکی دیگر از مشقتهای زندگی در سیاره مریخ میباشد. 2) دانش ما از دیگر سیارات. كوپرنيك ، در مورد علت چرخشي كه در ستاره ها مشاهده مي شد،گفت كه زمين در حول محور شمالي جنوبي به دور خود مي چرخد.حجم زمين و زهره تقريباً مساوي است فاصله ما هم از خورشيد چندان زياد نيست، پس چرا ميان گدازهها و ابرهاي گوگردي احاطه نشدهايم؟ منظره مریخ چندان شبیه به کرهی زمین نمیباشد و در نیمکرهی جنوبی آن گودال هایی به چشم میخورد که نتیجه ی برخورد شهاب سنگ در طی میلیاردها سال میباشد.

علاوه بر این جو مریخ محافظ خوبی در برابر تابشهای مرگبار فضایی نیست و طی مدتی نه چندان دراز این تابشها میتواند اثرات جبران ناپذیری بر بدن انسان بگذارد. این مدت زمانیست که مریخ یک دور کامل حول محور خود نسبت به خورشید طی می کند. محور طولی مریخ نسبت به صفحه مداری آن عمود نیست بلکه زاویه ای تقریبا برابر 19/25 درجه دارد. در حکایت گنبد آبی رنگ سیاه و نشانههای آن کاربرد بیشتری دارند. سیاره مریخ بر خلاف زمین دارای دو قمر کوچک با نام های دیموس و فوبوس دارد و سطح این سیاره قرمز رنگ درست مانند زمین ما دارای دره، صحرا و کوه میباشد.

فضاپیمای مارس اکسپرس (Mars Express) در سال 2012 این عکس سه بعدی برجسته شده را از قمر مریخ که فوبوس (Phobos) نام دارد را گرفت. این عکس از ترکیب چهار تصویری که رهیاب مریخ آنها را تهیه نموده است، ایجاد شده است. تومباو در ۱۸ فوریه ۱۹۳۰ با مقایسه دو عکس متوجه تغییر مکان منبع نوری در این دو عکس شد که همان سیاره پلوتون بود. اگر به شرایط جوی و آیندهای که در انتظار ماست کمی فکر کنیم متوجه خواهیم شد که به یک سیاره مشابه زمین که قابل سکونت باشد احتیاج داریم.

در ادامه حقایقی جالب و شنیدنی درباره سیاره مریخ ارائه خواهیم کرد که احتمالا برای شما نیز شگفت انگیز خواهند بود. موضوع : مطالب عمومی 20/11/1390 – 15:29:3 نظرات لینک ثابت سیاره ناهيد sayare دانستنيهاي كلي درباره ناهید: ناهيد دومين سياره نزديك به خورشيد است و داغترين سياره منظومه شمسي مي باشد. اگر به واژه سیاره زحل در جدول برخورده و درباره اش کنجکاو شده اید یا قصد تحقیق درباره این سیاره را دارید؛ این مطلب کامل را تا انتها بخوانید. اتمسفر: اتمسفر مریخ 61 مرتبه نازکتر از اتمسفر زمین است و تقریبا به طور کامل شامل کربن دیاکسید کربن میشود؛ در حالی که دیاکسید کربن تنها 0/04 درصد از اتمسفر زمین را تشکیل میدهد.

جو زمین شامل ۷۷ درصد نیتروژن و ۲۱ درصد اکسیژن است. جالب اینجاست که شبیه سازی این سیاره برای سکونت نشان داده است که ممکن است جو با ابرهای بسیار یخ خشک وجود داشته باشد ، جایی که بارش در ارتفاعات کمتر امکان پذیر است. خیر. جو سیاره سرخ بسیار رقیق است، بطوری که بر سطح سیاره فشار جوی معادل یک صدم فشار جو زمین در سطح دریاست. در این مطلب در مورد سیاره سرخ یا مریخ که شبیهترین سیاره به زمین است صحبت کردیم. مریخ ، سیاره سرخ ، چهارمین سیاره نزدیک به خورشید است.

مریخ چهارمین سیاره از سمت خورشید در منظومه شمسی است. سیاره مریخ یا بهرام چهارمین سیاره در منظومه است که در مداری طولانی تر و با سرعتی کمتر از زمین به دور خورشید می چرخد. سیاره های درونی، از سنگ ساخته شده اند و نسبت به سیاره های بیرونی ، کوچک تر و چگال تر هستند. مدار پلوتو بسیار طولانی بوده و بیشتر از سیارات دیگر نسبت به دایره البروج انحراف دارد. کمترین فاصله آن از خورشید ۳۸واحد نجومی است و این نشاندهنده آن است که گاهی نزدیکتر از پلوتو و گاهی دورتر از آن نسبت به ما قرار دارد.

گرمتر شدن کره ی زمین تغییرات جوی و آب و هوایی امکان برخورد اجرام آسمانی و بالا آمدن سطح دریا همگی نشانه هایی است که به ما یادآوری میکنند، سیاره زمین کم کم در حال از دست دادن حیات خود میباشد. رومیان نیز به همین ترتیب رنگ قرمز این سیاره را نشانه قرار داده و آن را خدای جنگ خود میدانستند. شمایل عجیب این طوفان پر قدرت که در تصویر زیر با رنگ های کاذب مشخص شده، احتمالا به دلیل انبوه گازهایی است که با سرعت های مختلف در حال گردش هستند. طول روز در سیارههای مختلف بسیار متفاوت است.

اما باید بدانید که اگر پای انسان ها به مریخ برسد باید معماهای زیادی را در موضوعات مختلف در این سیاره حل کند. علاوه بر سیارات ، سیستم sleepyachnu شامل حامیان سیارات ، سیارک ها ، دنباله دارها ، شهاب سنگ ها است. شواهدی شامل کانال ها، دره ها و آبگذرها بر سطح مریخ. دره ها در قسمت مرکزی، جاییکه 600 کیلومتر عرض دارد به یکدیگر وصل می شوند. مریخ دارای دو مشخصه منحصر به فرد در منظومه شمسی است: بلندترین کوه آتشفشانی المپ مانس و دره والس مارینریس به عمق 7 کیلومتر (4.5 مایل) و عرض 600 کیلومتر (370 مایل) در این سیاره قرار دارند.

آتش فشان: ارتفاع کوه های الیمپوس در مریخ بیش از دو برابر ارتفاع مانوا لوای هاوایی به ارتفاع 4169 متر است. اندازهی میانگین ذرات موجود در حلقهها، بیش از یک متر است. در پاسخ به این سوال باید گفت تا زمانیکه خود ما در سیاره مریخ زندگی نکرده ایم پاسخ این سوال را نمیتوان به طور قطعی بیان کرد. پناهگاه: اگر بیگانگان روی مریخ وجود داشته باشند، احتمالا درون استخرهای پناهگاه مانند زندگی می کنند.

این تجهیزات کوچکترین حرکات و تکان های سطح و درون سیاره را ثبت کرده و به این شکل به دانشمندان برای تشخیص آنچه که درون مریخ است کمک می کند. در مکان هایی که مدار اجسام کیهانی مشخص شده است، دایره هایی را با قطب نما یا با دست ترسیم می کنیم. سفینه هایی نیز تلسکوپ و تجهیزاتی دیگر را با خود به این سیاره برده اند. 4) اطلاعات جمع آوری شده توسط ماهواره هایی که دور مریخ در گردشند. اقیانوس های باستانی: سیاره مریخ زمانی دارای چندین اقیانوس بوده است اما همه آنها روی هم تقریبا برابر با 1/5 درصد از کل آب روی زمین می شدند.

در عین حال مدل تجمع هسته با مسئلهی انتقال سیارهها هم روبهرو میشود، زیرا سیارههای کوچک در مدت کوتاهی در مدار دور خورشید قرار گرفتند. تداخلسنجی رادار دهانه ترکیبی(Interferometric synthetic aperture radar) که تداخل سنجی رادار روزنه مصنوعی و به اختصار InSAR یا IfSAR نیز نامیده میشود، یک روش راداری در علوم ژئودزی و سنجش از دور میباشد که با استفاده از تداخلسنجی فاز امواج ارسال و دریافت به سطوح، امکان ایجاد مدل سهبعدی سطح را فراهم میآورد.

دورترین جسم کشف شده پیش از این ۹۶ واحد نجومی با خورشید فاصله دارد و اریس نامیده شده است. این دو جرم از موقعیت رصدخانه لارستان، ساعت ۰۳:۴۳ در آسمان قبل از سپیدهدم حضور دارند و دو ساعت و ۲۱ دقیقه قبل از خورشید طلوع میکنند؛ سپس زمانی که اجرام به ارتفاع ۲۳ درجه بالاتر از افق جنوبشرقی میرسند، حدود ساعت ۰۵:۵۰ در روشنایی آسمان ناپدید میشوند. محور مغناطیسی با محور چرخش مشتری ، زاویهای حدود 10 درجه میسازد. در منظومه شمسی تمام سیارات به دور خورشید در همان جهت چرخش خود خورشید (اگر از بالای قطب شمال خورشید نگاه کنیم جهت پادساعتگرد خواهد بود) میگردند.