:::::: سیاره ی بازی ها ::::::

یک سری مشخصاتی درباره ی سیاره زهره برای شما در این بخش قرار داده ایم.آتشفشان ناهیدی: تعداد آتشفشان های ناهید بسیار بیشتر از سیارات دیگر منظومه شمسی است. زهره با وجود اینکه نزدیکترین سیاره به خورشید نیست ولی داغترین سیاره منظومه شمسی است. او با تلسکوپ مستقیما به خورشید نگاه کرد و برای مدتی بینایی خود را از دست داد. ناچارا چنین نتیجه گیری میشود که منظومههای سیارهای از نمودهای نادر جهان به شمار میرود و خورشید ما خوشبخت است که یکی از چنین منظومهها را همراه خود دارد.

امکان دارد در زهره که کمی از زمین کوچکتر است هنوز هم فعالیتهای آتشفشانی وجود داشته باشد و به نظر میرسد که نیم میلیارد سال پیش سطح آن به خاطر فعالیت گدازهها از نو شکل گرفته است. مصریان باستان بر این باور بودند كه زهره متشكل از دو جرم مجزاست و آن را در آسمان صبحگاهی تیوموتیری (Tioumoutiri) و در آسمان شامگاهی آُآیتی (Ouaiti) مینامیدند. در این مقاله سعی بر این دارم تا در رابطه با قمر کره زمین اطلاعات جدیدی در اختیار خوانندگان قرار دهم و همین طور سعی کرده ام تا سوالات متداول دوستان را در رابطه با ماه پاسخ دهم .

این سیاره در حدود 3 برابر بزرگتر اززمین و فشردگی برابر با 6.5 برابر می باشد. فقط وقتی کیوان در نزدیکی نقطه قرار دارد که مدار ماه از “هواپیمای ماه گرفتگی” عبور می کند که ممکن است وقوع انفجار رخ دهد – و سپس هر بار که ماه می چرخد ، رخ می دهد تا زمانی که زحل از نقطه عبور عبور کند. ستاره شناسان یک سیاره کوچک را در مسیری که در مدار ۶۰۰ هزار ساله خودش ملاقاتی با خورشید خواهد داشت، کشف کردند.

آن ها گمان می کردند این حلقه جامد است و مثل انگشتری که با انگشت تماس دارد با سیاره زحل تماس پیدا کرده است، تا این که سرانجام یک ستاره شناس به نام جووانی دومنیکو کاسینی به شکاف هایی که داخل این حلقه ها وجود دارد پی برد. آنچه او در آسمان می دید، با آموزشهای یونانیان باستان سازگار نبود. او با بررسی دقیق مشاهده های براهه از مریخ، به این نتیجه رسید که مریخ در مداری بیضیشکل حرکت می کند، نه دایره ای. فاطمه مطلبی و همکارانش با استفاده از تلسکوپ فضایی اسپیتزر این سیاره را بررسی کردند و این جرم کیهانی از زاویه مشاهده زمینیان از مقابل ستارهاش عبور میکند.

این خرده سیاره در کنار یک سنگ بزرگ که مدتها است با نام توتاتیس مورد مطالعه قرار گرفته از نزدیکی زمین عبور کردند. این دانشمندان اعلام کردند که هیچ خطری زمین و ساکنانش را تهدید نمیکند، اما در دنیای نجوم میتوان این اتفاق را یک ملاقات نزدیک نامید. این بدین معناست که این سیاره بیش از حد به ستارهاش نزدیک است و برای حیات بیش از اندازه داغ است. ولی اگر امگا خیلی بزرگ بود جهان قبل از اینکه حیات فرصت شروع پیدا کند از هم فرو میپاشید.

اگر ما به طورمشخص در روز و زمان خاصی یعنی وقتی مریخ و زمین درست در امتداد هم قرار میگیرند تا موشک در کمترین زمان از زمین به مریخ برسد، پرتاب شویم، تقریبا ۲۴۰ روز معادل ۸ ماه در راه خواهیم بود. او با استفاده از تلسکوپ که به تازگی اختراع شده بود، به سیاره ها، ماه و خورشید نگاه کرد. فیزیکالیستها با تکیه بر چنین رویکردی نسبت به ذهن سعی دارند تا به تمام منازعاتی که معمولاً بر سر همین اشیاء ذهنی ایجاد شدهاند، مهر پایان بزنند.

شعاع مدار نزديكترين قمر 120000 كيلومترو دورترين قمر 580000كيلومتر است.مطالعات اخير نشان داده كه اورانوس علاوه بر 5 قمر، 11 حلقه باريك وبسيار تيره تر از زحل نیز دارد. کپلر که یک ریاضیدان بود، سه قانون در مورد مدار سیاره ها تدوین کرد. این تعریف از آن زمان به بعد، در هنگام انتشار کشفیات برونسیارهها در ژورنالهای علمی به گستردگی مورد استفاده اخترشناسان قرارگرفتهاست. در مورد منظومه شمسی، مرکز جرم مشترک همواره با تغییر موقعیت نسبی سیاره ها،در حال تغییر است. سیارات جمعی اورانوس، نپتون و پلوتو هستند که توضیح میدهند که چرا هر نسل با یک جنبش یا آگاهی خاص شناخته شده است (دهه ۲۰ پرشور و جنجالی، عصر آکواریوس و غیره).

سیارات داخلی منظومه شمسی به وسیله ی یک کمربند متشکل از خرده سیارک ها از سیارات خارجی منظومه شمسی جدا شده اند. اطلاعات اخیر گرانشی یا جاذبهای از سفینه ماژلان نشان میدهد که قشر بیرونی سطح زهره نسبت به گذشته قویتر و ضخیمتر شده است. عطارد خاکستری است. برای زهره به یک مداد زرد و برای زمین به یک مداد آبی نیاز دارید. یونانیان باستان با چشم غیر مسلح فاصله ماه و خورشید از زمین را نسبت به شعاع زمین تخمین میزدند. پروسه برافزایشی ادامه یافت تا سنگریزه های کوچک ساخته شد و سپس سنگریزه های کوچک با افزوده شدن بر همدیگر تخته سنگ های بزرگی را ساختند.

کپلر (گرانش(جاذبه))، نزدیک می شد بی آنکه به وضوح آن را بیان کند. پروژه DES، بررسی در طیف نوری مرئی و نزدیک به مادون قرمز است که هدفش بررسی پویایی جهان و رشد ساختارهای مقیاس بزرگ است. این سیارک 2014 UN271 نام دارد و به تازگی در دادههای اخذ شده بین سالهای ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ از پروژه بررسی انرژی تاریک DES کشف شد. به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از آی ای؛ لبه منظومه شمسی مملو از اجسام شگفت انگیز از گذشته باستانی جهان است، اما اخیرا مشخص شد که یکی از اجرام آسمانی در حال حرکت به سمت زمین است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، از نمای نزدیکتر دهانه آتشفشانی “پاندورا”، قمر کوچک سیاره زحل بهتر دیده می شود. قانون دوم کپلر سرعت متغیر سیاره را در مدارش توصیف می کند : هر قدر سیاره به خورشید نزدیکتر باشد، سرعت آن بیشتر است و هر قدر سیاره از خورشید دورتر باشد، سرعت آن در مدارش کمتر است. رگ هايي كه خون و دي اكسيد كربن را به قلب بر مي گردانند سياهرگ نام دارند.

1- دستگاه گردش خون شامل چه قسمت هايي است؟ سنجیده محتوای محدود و متناهی جهان است، حال آن که ناسنجیده امر نامتعیّن و نامتناهی است، از تعریف آن چه قابل تعریف نیست؛ یعنی از تحقّق امکانات ظهوری که در بردارد متأثّر نیست. سپس در سال 1543 نیکلا کپرنیک، ستاره شناس لهستانی (1543 – 1473)، در کتابش تحت عنوان گردش افلاک آسمانی جهان خورشید مرکز را پیشنهاد نمود. شما در این بازی باید دو دنیای موازی را کنترل کنید. همچنین این فرصت کوتاه می تواند زمان بسیار خوبی برای دوستان عزیزی باشد که تا به حال این افتخار را نداشته اند که در خبرنامه ی وبلاگ سیاره ی بازی ها عضو بشوند و (که) و یا که (و) حالا (حال) و یا حال (حالا) می توانند این کار را به نفع خود صورت دهند !

Gearbox Software بعد از ۵ سال سکوت حالا با مخلوق دوستداشتنی خود وبازی Borderland 3 بازگشته ست. تخمین زده میشود که این سیاره با نام “پروکسیما d” تنها ۲۵ درصد از جرم زمین را داشته باشد و اگر این موضوع تایید شود، سبکترین سیاره فراخورشیدی کشف شده تاکنون خواهد بود. تاکنون HD 219134b فقط به عنوان یک سیاره بزرگ تلقی میشد. اگر نگاهی دقیق و عمیق به این مرحله داشته باشیم می توانیم دو درس اساسی از این مرحله بگیریم.