شگفتیهای سیاره پلوتون + تصاویر

در همان زمان، تودههای دیگری از بقایای این سحابی تشکیل شد و آنها شروع به جذب، برخورد و ادغام با یکدیگر کردند. با افزایش فشار در مرکز سحابی، اتمهای هیدروژن با یکدیگر ادغام شدند و گاز هلیوم را تشکیل دادند که انرژی زیادی آزاد کرد و منجر به تولد خورشید شد. به این ترتیب، خورشید که در مرکزش واکنش های هسته ای رخ می دهد، ستاره است و زمین، که منبع اصلی انرژی اش خورشید است و هیچ نوع واکنش هسته ای در آن روی نمی دهد، سیاره است. زمانی که گالیله برای اولین مرتبه در اوایل دهه ۱۶۰۰ زحل را مورد مطالعه قرار داد تصور می کرد که زحل یک شی با سه قسمت مجزا یعنی سیاره و دو قمر بزرگ در طرفین آن است اما این منجم نمی دانست در حال دیدن یک سیاره با حلقه های آن است.

در مورد رگهها و چرخشهای سفیدی که روی سطح آن ظاهر میشود، می توان گفت ابرهای آمونیاک و آبی هستند که در جو آن شناور است. جو این سیاره همچنین دارای مقادیر اندکی نیتروژن و ابرهای سولفوریک اسید است. این به علت وجود گدازههای هستهای است که در مرکز آنها تولید میشود. تو بازار فروش و خرید ارز دیجیتال، توکن های غیر مثلی، نوع خاصی از ارز های دیجیتال هستن که ازشون فقط یدونه وجود داره و به همین خاطر منحصر به فرده. این سیاره فقط 88 روز طول میکشد تا به دور خورشید بچرخد، در حقیقت عطارد نزدیکترین سیاره به خورشید است و همچنین در بین سیاره های منظومه شمسی کوچکترین سیاره است و فقط کمی بزرگتر از ماه است.

به عبارتی دانشمدان این سیاره جدید را ندیده اند و تنها با تاثیرات گرانشی آن بر سایر اشیاء موجود در کمربند کوییپر، منطقه ای در حاشیه منظومه شمسی که محل استقرار سنگ های یخی باقی مانده از بدو تولد منظومه شمسی است وجود آن را استنباط کرده اند. مطالعات آینده برای درک نحوهی تشکیل آن ضروری است. پلوتو یک دنیای سرد همراه با جو نایپدار است که دانشمدان معتقد بودند ممکن است چیزی بیش از یک تکه سنگی در حومه آن نباشد. کره ای کوچک و پوشیده از یخ که قطر آن حتی کوچک تر از قطر کره ی ماه است ، به تازگی شواهد جدیدی از پلوتو به دست آمده است .

عذر من موجه است چون این آدمبزرگ بهترین دوستی است که در دنیا دارم. تفاوت اساسی بین ستاره و سیاره در این است که ستاره یک جسم داغ و نورانی است که نور خود را خود تولید می کند. کتابراه مرجع قانونی دانلود کتاب الکترونیکی و دانلود کتاب صوتی است که امکان دسترسی به هزاران کتاب، رمان، مجله، و کتاب صوتی و همچنین خرید کتاب الکترونیک از طریق موبایل تبلت و رایانه برای شما فراهم می کند.

این فضاپیما تاکنون ۳۲ مرتبه دور مشتری چرخیده است و تقریبا به مدت یک سال در فاصلهی ۵۰۰۰ کیلومتری بالای ابرهای مشتری قرار گرفت.هدف مأموریت جونو اندازهگیری ترکیب، میدان جاذبهای، میدان مغناطیسی و مگنتوسفر قطبی این سیاره است. در اوایل سال 1960 راداری را بهسوی ناهید نشانهروی کردند که سیگنالهای آن از ابرهای این سیاره عبور کرده و پس از برخورد با سطح جامد سیاره، منعکس گردید. فضانوردان ممکن است متوجه ابرهای سفید روی سطح این دو سیاره آبی رنگ و گاهی نقاط تیره شوند که نشان دهنده وجود طوفان در اعماق آنهاست.

اما درجه حرارت سیاره ها پایین است. همچنین مدار چرخشی آن مشابه سیارات دیگر در همان صفحه قرار نگرفته و در عرض ۱۷.۱ درجه در بالا یا پایین می چرخد. با افزایش عمق در اتمسفر بیرونی، دمای این سیاره به ۲۱ درجه سانتیگراد و فشار آن به ۱۰ برابر سطح زمین میرسد. فشار هوا روی سطح زهره بسیار شدید و حدود 90 برابر بیشتر از فشار در سطح دریا در زمین است. نام فعلی برگرفته از واژه انگلیسی قدیمی Porsdagr (با اندکی تفاوت در گویشهای مختلف) و به معنای «روز مخصوص مشتری» است. 8. درخشندگی ستاره ها به گونه ایست که چشمک چشمک میزنند.

هر چند به نظر میرسد که ستارهها در شب چشمک میزنند اما در واقع اینگونه نیست. جالب اینجاست که حتی سیارات نیز می توانند چشمک بزنند و این بسته به زاویه ی دید ما دارد. شاید شما هم این مطلب را شنیده باشید که سیارهی ناهید دقیقاً مانند زمین، زمستانهای سردی دارد. باوجود اینکه جو مریخ برای آب مایع در هر مدت زمان بسیار نازک است اما بقایای رطوبت ناشی از دریاها و اقیانوس ها هنوز هم در این سیاره وجود دارند.

در اساطیر کشورهای مختلف خدای خورشید داریم: در مصر باستان خدای خورشید رِ یا رآ نام داشت، در میان آزتکها توناتیوه و هویتزیلوپوکوتلی، در یونان باستان هلیوس (که نام لاتین خورشید هم از همین نام گرفته شده است) و در میان اینکاها اینتی نماینده ی خورشید بود. ستاره، ستارگان و اجرام آسمانی به دلیل عدم دسترسی به آنها در زمان گذشته و حال به افرادی نسبت داده میشدند که هم از قدرت بلامنازعی بهره مند و هم دسترسی به آنها سخت بوده است. بسیاری از ستاره شناسان اعتقاد دارند که حدود ۴ میلیارد سال پیش جسمی به ابعاد دو برابر زمین با اورانوس برخورد کرده و موجب کج شدن اورانوس شده است.

جواب-از یک بار گردش کامل ماه به دور زمین که حدود چهار هفته یا28 روز طول می کشد ماه قمری پدید می اید. سرعت خورشید در منظومهٔ شمسی ۲۲۰ کیلومتر بر ثانیه است و گردش خورشید پیرامون مرکز کهکشان راه شیری حدود ۲۲۵ میلیون سال به طول میانجامد. این سیاره با چشم بدون سلاح بدون زحمت دیده میشود و از ستارگان قدر ششم است و یکدور حرکت انتقالیش بدور خورشید۸۴ سال طول میکشد. شعاع این سیاره 57350 کیلومتر است. در این رصدخانه یک تلسکوپ 8.4 متری با میدان دید وسیع هر چند شب یکبار از کل آسمان قابل مشاهده عکس میگیرد.

سفر فضایی و شانس اقامت در یک سیاره دیگر همیشه انسان را مجذوب خود کرده است اما با وجود تمام تلسکوپ های بزرگ و رصدخانه ها، یک سیاره ای پیدا نشده که بتوانیم آن را خانه بنامیم و با این حال، برخی از این اجرام سماوی بسیار نزدیک به زمین هستند. به همین دلیل، سیارات شبیه دیسک های کوچک هستند و نه تنها یک نقطه ی ریز. اما شاید این ستارگان ، سیاره های کوچک تر یافت نشده ای هم داشته باشند که حتی ممکن است تا اندازه ای شبیه کره ی زمین باشند . در میان اکسی لیپین های مستخرج از ریزجلبــک ها، اثرات ضد باکتریایی آلدئیدهای اشباع نشده بسیار شایان توجه است.

در واقع، خورشید خودش یک ستاره بسیار معمولی است که نه فوق العاده بزرگ است و نه فوق العاده گرم. اگر از این دسته افراد باشید شاید این سوال به ذهن شما هم رسیده باشد که تفاوت ستاره و سیاره چیست؟ تفاوت اساسی بین ستاره و سیاره در چیست؟ یکی از فضانوردان ناسا می گوید، به محض اینکه چشمان شما به فضا عادت می کنند، متوجه می شوید که برخی از ستاره ها رنگی هستند. فضا – همشهري آنلاين:کارشناسان با بررسي تصاوير ثبت شده توسط گروه افقهاي جديد (New Horizons) موفق به کشف حقايق شگفتآوري بر روي سياره پلوتون شدند.

به همین دلیل در فضا از تلسکوپ استفاده می کنند. برای دانلود مستند راهنمای سفر به سیارات A Traveler’s Guide to the Planets با دوبله فارسی اینجا کلیک کنید. در بازی Cosmic Champs، شما میتوانید علاوه بر کاوش در این جهان، با کاربران دیگر رقابت کنید، در تورنمنتها شرکت نمایید و یا نسبت به معامله آیتمهای درون بازی اقدام کنید. اگر دو انسان جنگ زده را به یک مصاحبه ی تلویزیونی دعوت کنید و سپس از آنها بخواهید که در مورد جنگ با شما صحبت کنند ، شما یقینا در پایان مصاحبه به یک نقطه ی مشترک میان این دو انسان می رسید ، چرا که هر دو جنگ زده هستند و هر دو یک ماتم را از درون یک روح بازگو می کنند اما این زبان آن هاست که فرم گفتگو را برای آنان تعیین کرده است و اگر به قلب آن ها نگاه کنیم خواهیم دید که روح آنها یک مفهوم مشترک را در حال بازگویی است و درست از یک درد با یک احساس مشترک رنج می برد.

یکی از زیبایی های شب، آسمان شب است. این اصل بنام حفظ سرعت زاویه ای یاد می شود.(Conservation of angular momentum) در نتیجه چرخش سریع، سحابی در مرکز داغ شد ولی لبه های بیرونی آن بصورت یک صفحه که پوشیده از گاز و گرد بود سرد ماند. سیاره اورانوس: سرعت چرخش 6/81 کیلومتر در ثانیه (15,233 مایل در ساعت) یا یک دوره تناوب آن حدود 83/75 سال زمینی است. همچنین ميدان مغناطيسی زحل دارای مناطق یا کمربندهای تابشی همانند کمربندهای مغناطیسی ون آلن زمین است که در آن سوی لبه ی خارجی حلقه های اصلی زحل گسترش یافته اند.

به گزارش سایت بیت کوینیست، دامنه استفاده از NFTها به صنعت گیمینگ هم گسترش یافته و بازیهای بلاکچینی و رمزارزی که امکان کسب درآمد را برای کاربران فراهم میکنند، این روزها بسیار محبوب شدهاند. این حرفا رو باور نکنید خیلی هم الکیه? کلیساهای ارتدوکس شرقی میان Sabbath یعنی شنبه و روز خداوندگار یعنی یکشنبه تمایز قائلند؛ در حالی که کاتولیکهای رم تاکید کمتری بر این موضوع دارند ( حداقل در زبان محاوره ای که این گونه است ). پروتستانها یکشنبه را روز Sabbath میدانند.

فاصلهٔ زمین تا خورشید چیزی نزدیک به ۱۵۰ میلیون کیلومتر است. گالیله یک نقاشی کوچک و نمادین با یک دایره بزرگ و دو دایره کوچک تر در دفتر خود کشید تا بتواند چیزی را که دیده توضیح و توصیف نماید. اندازه دقیق این ماهها هنوز مشخص نیست زیرا ابعاد آنها به قدری کوچک است که به سختی با تلسکوپ قابل رصد هستند. این سیاره در حال چرخش به دور ستاره تی گاردن در منطقه قابل سکونت قرار دارد و تا جولای 2019 این بزرگ ترین سیاره قابل سکونت بر پایه شاخص تشابه زمین است که کشف شده است. وقتی میخواهیم سفر فضاییمان را به قصد معدن کاوی فضایی شروع کنیم کدام سوژه ها برای ما اولویت دارد؟