قطر این سیاره 49244 کیلومتر است

باید گفت، درجه حرارت و شرایط اقلیمی در سیارات به فاصله آنها نسبت به ستاره مادر (خورشید) ارتباط دارد. اهلیام که کردی به همدیگر احتیاج پیدا میکنیم. اگر شما ترجمه لوحهای سنگی را بخوانید چیزهایی را پیدا میکنید که ادیان امروزی هم به آن اعتقاد دارند. به گزارش گروه وب گردی خبرگزاری صدا و سيما، منظومه شمسی یکی از مهمترین منظومههای خورشیدی و سامانههای سیارهای است. زحل نه تنها از نظر بزرگی دومین سیاره منظومه شمسی است بلکه از نظر جرم نیز پس از مشتری دومین سیاره است.

آسمان در لایه بالایی اتمسفر زحل آبی رنگ است. از زمان اولین مشاهده زحل در تلسکوپ گالیله در سال ۱۶۱۰، حلقه های زحل یکی از اسرار نجوم بوده است. هند از یک نظام نامگذاری مبنی بر ناواگراها (Navagraha) استفاده میکند که هفت سیارهی سنتی را به هم میپیوندند. فرارو- در یک اکتشاف جالب توجه، اخترشناسان اعلام کردند که بزرگترین مولکولی که تاکنون در یک دیسک متشکل از غبار و گاز در اطراف یک ستاره تازه متولد شده یافت شده، را شناسایی کرده اند که میتواند به درک چگونگی ایجاد حیات در سیارهها کمک کند.

نکتهای جالب که دربارهی بازی وجود دارد این است که پس از رونمایی از بازی، رئيس استودیو Massive Entertainment، دیوید پالفلدت (David Polfeldt) از سمت خود کنارهگیری کرد. بائوباب پیش از اینکه بزرگ بشود یک درخت کوچک است. با این که بادهای پر سرعت تمام این سیاره را فراگرفتهاست سریعترین آنها در نزدیکی لکه سیاه بزرگ قراردارد. اما در سیاره زمین، دما نه کم و نه زیاد بود، برای ظهور و توسعه حیات در آن بسیار راحت بود. در سیّارۀ شازده کوچولو همیشه گل های بسیار ساده ای بوده اند، فقط با یک ردیف گلبرگ، که نه جای چندانی می گرفته اند و نه مزاحم کسی می شده اند.

حق این بود که کردارش را بسنجم نه گفتارش را. حق این بود که پشت نیرنگ های کوچکش پی به محبتش ببرم. Kepler-b۲۲ اندازهای در حدود ۲.۴ برابر زمین داشته و در طی ۲۹۰ روز یک دور کامل به دور ستارهی خود میچرخد. عمق این ناحیه حدود 11 کیلومتر پایینتر از سطح دریا است و به آن گودال یا درازگودال ماریانا گفته میشود. سطح سیاره از ابرهای ضخیم زرد، قرمز، قهوهای و سفید رنگ پوشیده شدهاست. در هر دو نیمکره سیاره مریخ رسوبات لایه ای از یخ و گرد و غبار که در زمان های مختلف از جو به وجود آمده اند، وجود دارد که سطح بسیاری از این رسوبات با کلاهک هایی از یخ و آب پوشیده شده است.

حیرت زده و حباب به دست ایستاده بود و از این مهربانی آرام سر درنمی آورد. نمی دانستم چگونه به او برسم، کجا به او بپیوندم… هنگامی که او را پیدا کنید و شکستش دهید، منابع و قدرتهایی بهدست میآورید که در رسیدن به ناحیه بعدی به شما کمک خواهد کرد. و اما در سیّارۀ شازده کوچولو دانه های هولناکی پیدا می شد، که دانه های بائوباب بود. هر روز اطلاع تازه ای از سیّارۀ شازده کوچولو و از عزیمت و مسافرت او به دست می آوردم. من احمق بودم. از تو عذر می خواهم. ولی تو هم مثل من احمق بودی.

و تمام روز مثل تو تکرار می کند: “من آدم جدی هستم! شکستی که در پوسته ایجاد می گردد، گسله نامیده می شود. «جین گیریوز» ستاره شناس دانشگاه «کاردیف» در کشور ولز برای نخستین بار این ماده شیمایی، یعنی فسفین را در سال ۲۰۱۷ در جو سیاره زهره کشف کرد. و هنگامی که آخرین بار گل را آب داد و خواست تا حباب شیشه ای را روی آن بگذارد، حس کرد که دارد به گریه می افتد. هنگامی که پلوتو از خورشید دور است، جو آن به تدریج بایستی یخ زده و تحلیل رود.

در حال حاضر، هیچ آتشفشان فعالی شناخته نشده است، هر چند که تغییرات زیاد سولفور دیاکسید در جو ممکن است ناشی از چند آتشفشان فعال باشد. دو سیاره ای که دورترین فاصله را دارند به قدری کم نور هستند که بدون تلسکوپ دیده نمی شوند، اما بقیه ممکن است دیده شوند. صبح روز حرکت، سیاره اش را خوب مرتب کرد. روز پنجم، باز هم به برکت گوسفند، آن راز شازده کوچولو بر من آشکار شد. شازده کوچولو با دلی گرفته آخرین نهال های بائوباب را نیز از ریشه کند. کامرون اذعان داشته که هر کدام از دنبالهها برای خود یک فیلم مستقل هستند و نیازی نیست که حتماً فیلم اول را دیده باشید تا سردر بیارید اوضاع از چه قرار است.

با کنار گذاشتهشدن فرضیهی(۱)، جایی برای فرضیهی (۲) نیز باقی نمیماند. طول سال زحلی طی یک دورهی کامل گردش به دور خورشید برابر با ۲۹.۵ سال یا ۱۰٬۷۵۵ روز زمینی است. مطمئنا برخورد یک موشک به ماه از نظر زیست محیطی بهتر از سوختن آن در جو زمین و آزاد کردن ذرات اکسید فلز است. سیاره های فراخورشیدی بسیار دور هستند و حتی با استفاده از قوی ترین تلسکوپ ها کوچک به نظر می رسند. روز بعد سعید با احتیاط بیشتر به سمت یکی دیگر از ساختمان ها به راه افتاد و در حالی که بیشتر از روزهای قبل احساس نگرانی و اضطراب می کرد، کاملاً مخفیانه وارد ساختمان شد ، اما ناگهان با یک نور زرد و بسیار خیره کننده مواجه و بلافاصله بی هوش روی زمین افتاد .

در این شبها میتوان عکسهای نجومی جذابی را از راه شیری و سیاره مشتری ثبت کرد. 11. البته اِوِریت در عین حال راه حلی برای هر دو مشکل تناقض و بیهوده گویی ارائه میکند که به اعتقاد وی میتواند به مثابه بهترین تعبیرِ کانت بسیاری از مواردی را که کانت می گوید، روشن کند (Everitt, 1995: 395)؛ هر چند وی تاکید میکند که این تعبیر تمام توانِ استدلال کانت بر علیه برهان وجودشناختی را از بین می برد.

گل ها پر از تناقض اند! حتی گل هایی را که خار دارند؟ آره. حتی گل هایی را که خار دارند. خیلی زود توانستم آن گل را بهتر بشناسم. و من ناچار هوشم را سخت به کار انداختم تا توانستم خودم به تنهایی از این مسئله سر دربیاورم. سیاره زهره یکی از کوچکترین سیاره های کهکشان است. با ریشه هایش سیّاره را سوراخ می کند و سیّاره اگر خیلی کوچک باشد و بائوباب ها اگر خیلی زیاد باشند سیاره را میترکانند. چنین بود که روز سوم از ماجرای تلخ درخت های بائوباب باخبر شدم. دانشمندان هنوز ابعاد دقیق این منطقه را اندازه گیری نکرده اند ولی گمان می رود که وسعت این منطقه از قسمت لبه پایین اشک، حدود 15 بیلیون کیلومتر(9 بیلیون مایل) باشد.

این سرعت از تقسیم محیط کره زمین در خط استوا (حدود 24900 مایل یا 40070 کیلومتر )بر تعداد ساعات شبانه روز (24) محاسبه می شود . تعداد سیارات فراخورشیدی کشف شده تا سال ۲۰۲۰ و نوع آنها در شکل زیر مشخص است. سالها بعد معدودی از متفکران یونانی مخصوصا آریستار خوس اندیشه زمین مرکزی بودن دنیا را زیر سوال بردند. ستاره شناسان از دیرباز نقاط نورانی که به نظر میرسید در میان ستارگان حرکت میکنند را دنبال میکردند، یونانیان باستان نقاط نورانی را سیاره مینامیدند که به معنی “سرگردان” است.

پس جهانهای ممکن دیگری وجود دارند که توصیفات و امور آنها انتزاعی نیست و شامل اشیایی بالفعل و انضمامی هستند.4 لویس میگوید: جهانهای ممکن اموری شبیه سیارههای دورند جز آنکه بسیاری از آنها بزرگتر از یک سیاره صرف هستند. در آن وقت هم مشغول باز کردنِ یکی از پیچ های بسیار محکم موتور هواپیمایم بودم. با وجود اینکه ونوس اکنون مقدار بسیار کمی آب در جو خود دارد، این سیاره می توانست میلیونها سال پیش اقیانوسهایی با عمق 325 متر یا 1700 فوت داشته باشد و همچنین جو آن، احتمالا نازک و سمی بوده است.

عطارد کوچکترین سیاره و مشتری بزرگترین سیاره منظومه شمسی است. نزدیکترین فاصله به خورشید را دارد و دومین سیاره کوچک در منظومه شمسی است. به علّت انحراف محور چرخش زمین به دور خود (٥/٢٣ درجه نسبت به حالت عمود بر صفحه مداری زمین یا صفحه منظومه شمسی) ، در آن چهار فصل به وجود آمده است. این دستگاهها اهمیت بسیاری دارند به دلیل اینکه به شما در شناسایی دشمنان و مبارزه با آنها کمک خواهند کرد. این سیگنالها که بهطور قابل توجهی قوی بودهاند، دانشمندان را بسیار گیج و سردرگم کردهاند و آنها همچنین در حال تلاش برای شناسایی منبع آن هستند.

ولی من بسیار جوان بودم و هنوز نمی دانستم که چه گونه باید او را دوست بدارم. آری، او عشوه گری تمام عیار بود! اما چه شورانگیز بود! وزنش چه قدر است؟ هرگز ستاره ای تماشا نکرده است. هرگز کسی را دوست نداشته است. آدم بزرگ ها عدد و رقم دوست دارند. بهرام چگونگی حالت خود و راز دوست را باهم درآمیخته، حسن او را با پرتو عشق خود بازتابانده و زیبایی های او را در هفت جلوه نمایانده است. ولی او آدم نیست، قارچ است!

آدم بزرگ ها این جورند دیگر. اینها همه اندک اندک و به تصادف، در ضمن اندیشه ها و گفته های او، بر من آشکار می شد. همه اینها در خاطره و تجربه مردم من مقدس اند. وجود شواهد متعدد حاکی از اقبال گستردة باورهای تنجیمی در مقام شکل­دهندگان بخشی از نظام­ هنجاری ساختار جمعی این دوران است. یک مطالعه دقیق از زهره در حال انجام است. من سیّاره ای سراغ دارم که یک آقای سرخ رو در آن هست. آره، من دوستت دارم. من باید جورِ دو سه تا کِرم حشره را بکشم تا بتوانم با پروانه ها آشنا بشوم که گویا خیلی خوشگل اند.