نام دیگر سیاره زحل چیست؟

مرحله لایو اکشن و پس تولید فیلم نیز چندیست که آغاز شده است. «آواتار» با هزینه ساخت ۵۰۰ میلیون دلار عنوان پرهزینهترین تولید تاریخ سینما را یدک میکشد و مسوولان فوکس سعی دارند با بودجهای نزدیک به این مبلغ پیشتولید بخش دوم آن را آغاز کنند. 2ـ خواهران زمین : دانشمندان از سال 2001 تاکنون بررسی مجدد یک تئوری را آغاز کردهاند که اثبات میکند کهکشان راه شیری به غیر از کره زمین میزبان صدها هزار سیاره دیگری است که میتوانند از “حیات” میزبانی کنند. احتمالاً گرمای درونی آن به اندازهای هست که لایه زیرین یخ را گرم کند و محیطی نسبتاً مساعد را برای میکروبهای جان سخت مریخی ایجاد کنند.

زیست زمین شیمی دان کیهانی از دانشگاه فلوریدا جنوبی در تامپا گفت: این شک تا حدی به این دلیل است که محققان فقط یک خط جذب فسفین را در دادههای خود شناسایی کردهاند بنابراین محققان دیگر نیز باید آن را تأیید کنند. از طرفی کره زمین نیز در امرداد هر سال از این مکان میگذرد؛ بنابراین مقابله نزدیک دو سیاره همیشه در امرداد یا شهریور هر ۱۵ تا ۱۷ سال رخ میدهد. 4 – پروژه بعدی ناسا در رابطه با مریخ، در سال 1996 میلادی کلید خورد. بعد از آن آمریکاییها در سال 1971 میلادی توانستند «مارینر9» را بسازند تا بتواند در مدار مریخ باقی بماند و عکس و اطلاعات بیشتری از سیاره چهارم منظومه شمسی مخابره کند.

به دلیل جرم و چگالی بیشتری که نسبت به عطارد دارد نیروی گرانشی بیشتری دارد. خورشیدگرفتگی در مریخ به دلیل کوچک بودن قمرهای آن کامل نیست. کهنه بودن بیشتر دهانههای برخوردی سیارهٔ مریخ نشاندهندهٔ پرکاری زیاد پدیدههای زمینشناختی در این سیارهاست. کوچکترین غول گازی بوده و مانند سایر غول های گازی، حلقه هائی از غبار و ذرات دیگر در اطراف خود دارد. کیوان یک گلوله گازی غولپیکر است و چگالیاش بسیار کم است ، به طوری که اگر روی آب بیفتد روی آب می ماند. بنابراین امکان زندگی بر روی مریخ کنونی بسیار کم است اما غیرممکن نیست.

در این هنگام مریخ در جنوب استوای سماوی قرار دارد و بنابراین این نوع مقابلهها از عرضهای جغرافیایی جنوبی زمین بهتر مشاهده میشوند. این باکتریها در صورت وجود در سوخت و سازشان تولیدکننده متان هستند. این مسئله میتواند به معنای وجود نوعی حیات در مریخ باشد. به طوری که هیچ موجود زنده ای در آن وجود ندارد و انسان نمی تواند روی آن فرود بیاید. اگر عطارد دارای جّو باشد،جوّ آن خیلی رقیق است و از این رو نمی تواند حرارت را حفظ کند.آن قسمت از این سیاره که از خورشید رو بر می گرداند حرارت خود را به سرعت از دست می دهد.دمای سیارات خارجی به وسیله ی جوّ آنها اندازه گیری می شود و میزان دمای مسطح آنها را نمی توانیم به طور دقیق و قطعی اندازه گیری کنیم.

در این سیاره تند باد و رعد و برق های زیادی در مقایسه با زمین رخ می دهد و سرعت آن ها به ۳۶۰ کیلومتر در ساعت می رسد. در بلندی ۱۰ کیلومتری، سرعت باد به حدود ۱۸ کیلومتر در ساعت و به دلیل غلطت بالای هواکره در نزدیکی سطح سیاره سرعت باد تنها ۳ کیلومتر بر ساعت است. زهره دومین سیاره از خورشید و سومین شیء درخشان در آسمان زمین پس از خورشید و ماه است.

ستاره شناسان اين نظريه ها را توسعه دادند و اين تقسيم بندي را ارايه كردند كه سياره هاي سنگي هميشه نزديك به خورشيد و سياره هاي غول آسا دورتر از خورشید می گردند. تفاوت سیاره و ستاره را میتوان بر اساس نور، موقعیت، اندازه، شکل، درجه حرارت، تعداد، درخشندگی و ماده تشکیل دهنده خلاصه و دستهبندی کرد. اما فدارسیون ما یعنی فدراسیون کهکشانی راه شیری یکی از قدیمی ترینها است.فداسیون کهکشانی دارای ناوگانی عظیمی از سفینه های فضائی در دسترس است.که برای میانجی گری،یا اگر نیاز شد،برای مداخله کردن در هر مکانی که یک درگیری ستاره ای در شرف وقوع است.

تعداد زیادی از این ماهها از جمله پن و دافنیس در سیستم حلقههای زحل قرار دارند و دوره مداری آنها اندکی طولانیتر از دوره مداری زحل است. بازارساز یک کالا یک توکن و یا کوین را با قیمت مشخص در order book قرار میدهد. 7ـ کشف فسیل در شهابسنگ مریخی : محققان در سال 1996، نشانههایی از فسیل نانوباکتریها را در یک شهابسنگ مریخی پیدا کردند. در اوت ۲۰۰۸، کاوشگر فینیکس با انجام آزمایشهای ساده شیمیایی، مثل آمیختن آب زمین با خاک مریخ، با هدف آشکار ساختن پیاچ خاک مریخ، نشانههایی از نمک پرکلرات پیدا کرد، که این موضوع تئوری دانشمندان بسیاری را که ادعا کرده بودند خاک مریخ بهطور چشمگیری دارای ویژگی بازی است، تأیید میکرد.

با وجود اندازهٔ کوچکش، بلندترین قلهٔ منظومۀ شمسی یعنی کوه المپوس و بزرگترین درهٔ منظومه شمسی در این سیاره پیدا شدهاست. شاید در همین دوره زیست در زیر سطح مریخ یا حتی بر سطح آن فرصت رشد یافته باشد اما به دلیل میدان مغناطیسی و گرانش ضعیف مریخ (حدود ۳۸ درصد جو زمین) باد خورشیدی جو آن را بیش از پیش پراکنده ساخت و سبب بخار شدن یا فرورفتن آبهای سطحی به زیر سطح مریخ و یخ زدن آنها شدهاست.

در این فاصله وقتش رسیده بود که روسها با ارسال فضاپیماهای جدیدی به سمت مریخ با نام «فوبوس 1 و 2 » در سال 1989 میلادی، شانس و دانش خود را محک بزنند اما این ماموریتها هم شکست خورد و آنها را بیش از پیش ناامید کرد. روسها اولین افرادی بودند که حدود سال 1960 میلادی به فکر کنجکاوی و اکتشاف در مریخ افتادند اما ماموریت آنها در لحظه پرتاب دچار مشکل و منتفی شد. 5 – سال 2003 میلادی در تقویم تاریخ ماموریتهای فضایی مریخ، سالی درخشان است.

کاوشهای نوین خبر از کشف رودخانهای عمیق در تیتان قمر سیاره زحل داده است. تاکنون حداقل ۸۲ قمر در مدار زحل کشف شدهاند که ۵۳ عدد از آنها به صورت رسمی نامگذاری شدهاند. این کاوشگر برای رسیدن به مریخ 484 میلیون کیلومتر را در فضا پیموده است. برای دانلود مستند کیهان (the universe) اینجا کلیک کنید. دلیل نامگذاری این بازی به The Pre-Sequel این است که حوادث آن بین نسخه اول و دوم سری اتفاق میافتد ولی خود بازی بعد از نسخه دوم منتشر شده است.

بزرگی بهرام نزدیک به یک دوم زمین است و قطر آن ۶۷۹۰ کیلومتر میباشد. این دو سیاره گاز گونه که قطر هر یک به حدود ۵۰۰۰۰ کیلومتر مى رسد در فاصله ۲٫۸ و ۴٫۵ میلیارد کیلومترى به دور خورشید مى چرخند. در ادامه حقایقی جالب توجه درباره سیارات منظومه شمسی بر اساس ترتیب این سیاره ها ارائه می کنیم. ناسا تاکنون چندین فضاپیما و کاوشگر کاربردی را در اطراف و روی سیارهٔ مریخ به کار گرفتهاست: کاوشگرهای مریخنورد فرصت (آپورچونیتی) و کنجکاوی و اینسایت که به ترتیب در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۱۲ و ۲۰۱۸ در مریخ فرود آمدند و مدارگردهای اودیسه مریخ، MRO و ماون که در مدار خود گرد سیارهٔ سرخ گردش میکنند.

ـ مشکل: همواره به نظر میرسد که در محل کار فرصت ارتقاء و یا پیشرفت را از دست میدهید. فاز 5: روز برنامه : طوری برنامه ریزی کنید که حداقل 2 ساعت پیش از شروع برنامه همه چیز سر جای خود باشد و غرفه ها، نمایشگاه، وسایل صوتی و تصویری و فنی آماده شده باشند و همکاران شما در محل خود حضور داشته باشند. شهاب سنگ مریخی ALH۸۴۰۰۱ که ۱۳۰۰۰ سال پیش در قطب جنوب سقوط کردهاست. این کاوشگر فضایی ۱۲ سال پیش از آن تاریخ توسط ناسا پرتاب شده بود. عکسهایی از مریخ به زمین رسیده بود که در آنها بهطور واضح دیده میشد که رگههای تیره روی یک سرازیری مریخ چگونه با فصلها تغییر میکنند.

علاوه بر این، تصاویر ماهوارهای که از سنگریزهها در سطح این سیاره تهیه شده بود، نشان میداد روزی در این سیاره جریان آب وجود داشتهاست. هنگامی که فضاپیمای Mariner 4 در سال 1965 از مریخ پرواز کرد، بسیاری از دانشمندان با دیدن عکسهایی از این سیاره غمانگیز که در دهانهها پوشیده شده بود، شوکه شدند. 1 – در سال 1965 میلادی، وقتی فضاپیمای «مارینر3» در حال عبور از کنار مریخ بود، ما زمینیها برای اولین بار این سیاره را نزدیکتر و در قالب عکسهایی جدید و هیجانانگیز که از سیارهای پر رمز و راز حکایت میکرد، دیدیم.

در ضمن جک خوشتیب نیز در این بازی به عنوان یک هوش مصنوعی حضور دارد (اگر چه تصمیم ما مبنی بر کشتن او یکبار برای همیشه قطعی است، ولی هنوز مطمئن نیستیم). آیا می خواهید به برای پرواز کوه سیاره پاندورا از فیلمهای تحسین شده “آواتار” را ببینید؟ این که آیا در دوره ابتدایی مریخ حیات شکل گرفتهاست یا حتی هنوز هم باکتریهایی زیر لایههای سطحی آن- جایی که احتمالاً آب مایع وجود دارد – زنده ماندهاند هنوز بی پاسخ ماندهاست و جواب قطعی آن طی کاوشهای آینده حاصل میشود. سیاره ها بسیار جذاب هستند اما زیاد شبیه هم نیستند ، آیا می دانی آنها چطور متفاوت اند؟

سیارات درونی منظومه شمسی همگی به خورشید نزدیکترند و جنس آنها سنگی است. در چند صد میلیون سال اول منظومه خورشیدی، مریخ نسبت به زمین شرایط بهتری برای پیدایش حیات داشته که به دلیل سریعتر سرد شدن مریخ بودهاست. همین زمینه شرایط پیدایش باکتریها را زیر پوسته مریخ ایجاد کرد. محققان ایتالیایی میگویند دریاچه مریخ بسیار شبیه به دریاچههای به دام افتاده زیر تودههای یخی در قطب شمال و جنوب سیاره زمین است.